Turistička sezona prolazi, statistički, bolje od očekivanja, a među financijskim pokazateljima pružatelja usluga u turističkim djelatnostima izdvaja se djelatnost mjenjačnica koje bilježe rast prometa u svim destinacijama. Rastao je i prihod od otkupa zlata koji inače pada u ljetnim mjesecima.
Najveći domaći lanac mjenjačnica, tvrtka Auro Domus koja posluje na više od 200 lokacija u Hrvatskoj i prisutna je u svim turističkim središtima na hrvatskom dijelu obale Jadranskog mora, bilježi srpanjski prihod 63 posto veći nego lani. I prvi tjedni kolovoza nastavljaju se u sličnom tonu.
Uz promet, raste i broj klijenata. Konkretno, ove smo godine u srpnju na otprilike istom broju lokacija zabilježili oko 57 posto više transakcija, rekao je Goran Skočilić, direktor sektora mjenjačnica u Auro Domusu. Za bolji rezultat zaslužan je veći broj turista, ali i pomak u platežnoj moći gostiju, naglasio je.
"Mislim da možemo govoriti o rastu standarda posjetitelja, jer prosječan iznos po transakciji u srpnju ove godine porastao je za oko četiri posto, i to uz nepovoljan tečaj eura, odnosno jaču kunu nego lani. Bolje poslujemo u svim značajnim destinacijama, od Splita preko Dubrovnika do Opatije, a najbrže rastu destinacije koje se ove godine snažno 'dižu' u turističkom smislu – primjerice, Rijeka ili Šibenik", rekao je Skočilić.
Auro Domus otkupljuje i zlato, a prihodi od te djelatnosti tijekom ljetnih mjeseci uglavnom opadaju. Ova je godina iznimka jer je srpanj donio veće prihode u odnosu na lipanj, ali i desetak posto više u odnosu na srpanj prošle godine.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.