Sjeverni Jadran je uvijek bio strateški prometni pravac za robu s Dalekog istoka jer je Jadransko more duboko uvučeno prema europskom kopnu, što omogućava brz protok roba kopnom prema sjeveru Europe, što je puno brže nego brodom, piše portal Brodovi u Rijeci.
Upravo iz tog razloga, kontejnerski giganti trude se držati ovaj strateški pravac aktivnim, što potvrđuje i porast prometa u svim kontejnerskim lukama sjevernog Jadrana. Međutim, starija tehnologija znači i veće troškove pa se okreću investicijama u nove brodove, koji su kapacitetom veći, a tehnološki inovativniji, napredniji, s nižim troškovima održavanja, donosi portal Brodovi u Rijeci.
I tu počinje priča o kapacitetom najvećem kontejnerskom brodu u povijesti riječke luke, piše portal Brodovi u Rijeci i dodaje da je "Maersk Hamburg” izgrađen 2018. godine i pripada Maerskovoj H-klasi brodova. Dugačak je 353 metra, širok 54 metra. Nije najduži u povijesti kontejnerskog terminala, jer su od njega bili duži prethodnici Edinburgh klase sa svojih 366 metara koji su "smijenjeni" na servisu 2M alijance, a mjesto su ustupili H-klasi.
"Kvaka" je u optimizaciji prostora na brodu. "Maersk Hamburg", kao i svi ostali brodovi koji će od sutra na tjednoj bazi početi stizati u Rijeku kraći je, ali je širi (najširi od svih), a smješta čak 2.000 TEU jedinica više od primjerice broda "Maersk Evora", koji je prošlog tjedna bio u Rijeci, kao zadnji dolazak brodova kapaciteta 13.000 TEU.
Maersk i MSC (2M alijanca) tako nakon nešto više od dvije godine dižu kapacitete na svom servisu Daleki istok-sjeverni Jadran, a "Maersk Hamburg" prvi probija led.
Dolaskom broda "Gerda Maersk" 2015. godine kapacitet brodova podignut je na oko 11.000 TEU jedinica, 2017. "MSC Paloma" prva je bila preko 13.000 TEU, a ove godine "Maersk Hamburg" prvi je s preko 15.000 TEU jedinica kapaciteta. U Rijeci se očekuje u petak oko 20 sati.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.