Hrvatski radio

Radio Rijeka

Turisti vole jesti i piti autohtono: veliki potencijal vinskog turizma

09.08.2015.

10:58

Autor: Biserka Belić

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Turisti sve više i češće kušaju i kupuju naše autohtone proizvode, među kojima i vina. Ugostitelji, turistički djelatnici i vinari tvrde da vinski turizam ima veliki potencijal jer sve veći broj stranih gostiju dolazi izravno u vinske podrume i kupuje autohtone sorte vina, ali i odnose ih kući da bi počastili obitelj ili prijatelje te se idućeg ljeta ponovo vraćaju po koju litru našeg vina.

Potvrđuje to i vlasnik vinarije Pavlomir Miroslav Palinkaš koji je prije 23 godine došao kao prognanik iz Iloka i u dolini nedaleko Novog Vinodolskog, na 30 hektara, zasadio  lozu. Danas proizvodi oko 150 tisuća litara vina i vrhunski pjenušac kojem je, jedinom na svijetu, ime broj - "1288", po godini donošenja Vinodolskog zakonika.

Otkako je došao u Vinodolsku dolinu, iz godine u godinu povećavao je proizvodnju domaćih autohtonih sorti, prvenstveno žlahtine, zatim chardonnaya, cabernet sauvignona, pinota i frankovke. Turisti su polako počeli prepoznavati njegova vina, izravno dolaziti u podrume, kušati i kupovati, ali i nositi kući. Kad idu doma inozemni turisti pune kanistre i nose ih obitelji ili prijateljima što je oblik direktnog izvoza, a to je za vinariju stimulativno, tumači Palinkaš.

Hrvatska kao vinska destinacija sve više napreduje, danas ima prekrasnih malih vinarija koje rade vrhunsko vino, govori vlasnik Pavlomira i dodaje da imamo uzlazni trend u proizvodnji vina, ali i još jako puno prostora za razvoj, kako u proizvodnji tako i u prodaji vina. 

Stoga turistički djelatnici na sajmovima i u restoranima podupiru promociju naših autohtonih sorti vina, naglašava direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Peršić Živadinov. Tvrdi da je potencijal vrlo velik, jer ljudi kada dolaze na neku destinaciju vole probati nešto što ne mogu probat nigdje drugdje, nešto što je autohtono. Oni pamte, ako su zadovoljni preporučuju to prijateljima i vraćaju se na destinaciju. 

Vinarija Pavlomir dokazuje da promocija vina i vinskog turizma ima potencijal: gospodin Palinkaš svake godine proda svih 150 tisuća litara svoga vina inozemnim i ugostiteljima na području Primorsko-goranske županije, od Opatije do Senja. Poslušajte:

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.