Dinamov stadion sravnat će sa zemljom, od 2021. gradi se novi

Dinamov stadion sravnat će sa zemljom, od 2021. gradi se novi

Luka Stanzl/PIXSELL

Generalni urbanistički plan Grada Zagreba, novi tramvaji i izgradnja Dinamovog stadiona teme su o kojima je gradonačelnik Milan Bandić govorio u našoj emisiji "Zagrebi po Zagrebu", ali i na otvaranju Trga Ivana Kukuljevića u Španskom.

Iako je zagrebački GUP dobio crveno svjetlo od više udruga arhitekata, jer Grad izmjene GUP-a Ministarstvu graditeljstva nije dostavio u zakonskom roku, gradonačelnik Milan Bandić svejedno ga planira poslati na sjednicu Gradske skupštine ovaj mjesec. Kaže da je Grad sve napravio u skladu sa zakonom, a o navodnom sukobu unutar HDZ-a u kojem jedan dio gradskih zastupnika GUP želi podržati dok se drugi tome protivi, kaže - ništa ne zna - Ja ne znam za sukob, znam da smo na sastanku s premijerom o tome razgovarali dvije minute i nisam vidio nikakav prijepor između premijera Andreja Plenkovića, mene ili predsjednika Skupštine Drage Prgometa. Očekujem podršku svih u Skupštini kojima je stalo do razvoja ovoga grada, jer GUP nije ništa drugo nego molitvenik ili abecedarij logistike poduzetnicima da dignemo koju dizalizu i zaposlimo kojeg novog čovjeka.

Osim arhitekata, zaustavljanje izmjena GUP-a jutros su zatražile i Zelena akcija, Pravo na grad i udruga građana Siget. Tvrde da takav GUP nema podršku ni Vijeća gradskih četvrti - od njih ukupno 17, čak 11 je glasalo protiv, a samo četiri su ga prihvatila.

Nakon što su Grad i Dinamo dogovorili da će se u Maksimiru graditi novi stadion, gradonačelnik je danas rekao da se traži treći partner. Otkrio je i kada bi mogla početi izgradnja - Dinamo neka uloži dio "love" pa neka uloži i naš partner i Grad Zagreb, jer ne treba Zagreb sam financirati stadion koji će vrijediti 50 ili 60 milijuna eura. To znači novi stadion na licu mjesta, na postojećoj lokaciji Dinamovog stadiona koji treba sravnati sa zemljom! To se može objektivno početi realizirati u prvoj polovini 2021.

A od iduće godine naš grad trebao bi dobiti po jedan niskopodni tramvaj mjesečno - njih ukupno 60 čime će Grad angažirati kapacitete Đure Đakovića, Gredelja i Rade Končara - Tima bismo zaokružili 200 niskopodnih tramvaja, uz onih 140 koje smo napravili prije 11 godina i stvorili bismo dodatne reference za proboj na treća tržišta. Već su ozbiljni pregovori s kolegama u Skopju, 13. bih trebao otići u Skopje ako stignem, oko toga da bi oni uzeli zagrebački "know-how" za podvozje odnosno infrastrukturu, kao i 40 zagrebačkih niskopodnih tramvaja. Znači, za 5 godina bismo se probili i na treća tržišta.

I za oko 50 tisuća Zagrepčana kojima su računi blokirani, Grad pronalazi rješenje - Što se tiče trgovačkih društava u vlasništvu Grada, već smo poduzeli određene korake. Mi možemo ljude osloboditi jedino onih komunalija kojima Grad upravlja direktno, a to je Zagrebački holding. Već je napravljeno nešto, no o tome će vam više reći predsjednica Uprave Holdinga Ana Stojić Deban - istaknuo je gradonačelnik koji o detaljima zasad nije htio govoriti.