Godišnjica tragedije na Glavnom kolodvoru

Godišnjica tragedije na Glavnom kolodvoru

WWW

Prije 40 godina zagrebački Glavni kolodvor bio je poprište najveće željezničke nesreće na ovim prostorima koja je odnijela 167 života.

Te kobne večeri 30. kolovoza izvanredni međunarodni vlak koji je vozio na relaciji od Atene preko Zagreba do Dortmunda, zbog prevelike brzine, nije se uspio zadržati na tračnicama u zavoju ispred Glavnog kolodvora. Vlak je u zavoj ušao brzinom od oko 100 km/h, iako je dopuštena brzina bila 50 km/h, uslijed čega su se prevrnuli vagoni.

U toj najvećoj željezničkoj nesreći na našim prostorima poginulo je 167 osoba, a 90 putnika je ozlijeđeno.

Odgovornost za nesreću snosili su strojovođa, kasnije osuđen na 15 godina zatvora, i pomoćnik strojovođe, osuđen na osam godina zatvora. Istragom je utvrđeno da su strojovođa i njegov pomoćnik radili ukupno 45 sati bez odmora. Danas, prema Pravilniku o radnom vremenu, radno vrijeme strojovođe koji upravlja putničkim vlakom u jednoj smjeni ne smije trajati dulje od 10 sati, a neprekidno u jednoj smjeni dulje od šest sati.

Budući da je zajednička grobnica na Mirogoju, nakon 40 godina pretrpjela mnoga oštećenja, HŽ Infrastruktura raspisala je natječaj za projekt obnove spomen-grobnice žrtava željezničke nesreće u Zagrebu 1974. Očekuje se da će radovi na njezinoj obnovi početi još ove jeseni.