Hrvatska jabuka ili ona uvozna na domaćem stolu?

Hrvatska jabuka ili ona uvozna na domaćem stolu?

Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Kako bi promovirala domaću jabuku Hrvatska voćarska zajednica održala je konferenciju za medije pod nazivom „Hrvatska jabuka na hrvatskom stolu." Naime, cilj akcije je potaknuti potrošače da kupuju hrvatske proizvode, a ne uvozne koji se trenutno nalaze na policama nekih trgovačkih lanaca.

Iako je suradnja hrvatskih voćara i trgovačkih lanaca zadnjih nekoliko godina dobra, domaća proizvodnja ipak velikim dijelom ostaje neiskorištena dok se u isto vrijeme police trgovačkih lanaca pune uvoznim proizvodima tvrdi predsjednik Hrvatske voćarske zajednice Branimir Markota. Imamo relativno dobru suradnju s trgovačkim lancima , međutim žaloste nas ponekad situacije gdje se zbog nekih sporadičnih materijalnih interesa na policama pojavi jabuka koja je cijenom i kvalitetom "dumpinška" u odnosu na hrvatsku, naglasio je. 

Cilj spomenute akcije nije samo potaknuti trgovačke lance na bolju suradnju s hrvatskim proizvođačima nego i osvijestiti potrošače o kvaliteti domaćeg proizvoda nastavlja Markota. I mi želimo da zaista zajednički što bolje propagiramo taj domaći proizvod te radimo na svijesti hrvatskog potrošača, a kroz ovakve akcije kao što je ova danas nastojimo promovirati hrvatsku jabuku i ukazati kako je ona svježija, zdravija i kvalitetnija, dodao je. 

Na promociji domaćih proizvoda resorno ministarstvo čini sve što može objašnjava Markota, a njihov nedostatak u trgovinama vidi u niskoj otkupnoj cijeni. Teško je govoriti o otkupnim cijenama jer imate situaciju u kojoj hrvatski voćar svoje jabuke opskrbljivaču prodaje po jako niskim cijenama jer ih u nedostatku uvjeta nema gdje skladištiti, a onda dođete u trgovinu gdje su cijene puno više od one otkupne i tu postoji još uvijek puno prostora za određene stvari, otkupna cijena je od kunu ipol do maksimalno dvije, zaključio je Markota. 

Ukupna domaća proizvodnja jabuka prošle godine iznosila je oko 100 tisuća tona, 15 posto je otišlo na izvoz, a ukupna potreba domaćih potrošača iznosila je oko 60 tisuća tona