Izložba fotografija "Svijet u oku" Saše Poldana u "Mimari"

Izložba fotografija "Svijet u oku" Saše Poldana u "Mimari"

Borna Filić/PIXSELL

Izložba fotografija Saše Poldana, "Svijet u oku", na kojoj se riječki autor predstavlja izborom radova nastaliha tijekom njegovih brojnih putovanja, otvara se večeras u Muzeju Mimara. Iz tematski raznorodnog opusa, koji obuhvaća pejzaže, zračnu i makro fotografiju te prizore iz urbanog života.

Iz tematski raznorodnog opusa, koji obuhvaća pejzaže, zračnu i makro fotografiju te prizore iz urbanog života, za izložbu su odabrani radovi nastalih na njegovim brojnim putovanjima Argentinom, Čileom, SAD-om, Islandom, Španjolskom, Francuskom, Italijom, Hrvatskom i Indonezijom.

Svoj pogled na svijet autor donosi, među ostalim, prizorima zalaska sunca u argentinskoj pustinji Puna, hrapave kore od soli koja oblikuje kristaličnu strukturu u pustinji Atacama u Čileu, noćni prizor iz Balija, dolasku oluje u Atacami, olujnog mora u Ičićima i drugima kojima ističe posebnosti egzotičnih, ali i bliskih nam svjetova.

U najavi izložbe u "Mimari" Poldan je opisan kao zaljubljenik u putovanja, brzinu i sve što možemo podvesti pod pojam suvremenog hedonizma, koji je poznat po umjetničkom senzibilitetu, poznavanju metiera, sklonosti eksperimentu i perfekciji. Krajolik kreiran prirodnim fenomenima, svjetlosnim ili vremenskim mijenama autor prepoznaje u trenutku, te bira kompozicijski izuzetan kadar, uvijek uz mjeru istraživanja i provokacije, napominje se.

Novina novog ciklusa je u tome što, za razliku od ranijeg asketskog pristupa fotografiji bez naknadnih intervencija, sada u nekim radovima koristi metode kolažiranja, duge ili dvostruke ekspozicije, kompjutorske programe za obradu i modificiranje fotografije. To radovima daje dodatnu likovnu komponentu i dodir suvremenosti, ističe se.

Saša Poldan (1965., Rijeka) od početka devedesetih radi kao odvjetnik u Rijeci i u Zagrebu, a fotografijom se bavi amaterski od djetinjstva. Intenzivnije joj se posvećuje proteklih petnaestak godina, eksperimentirajući i istražujući sam medij. To je vidljivo i na izložbi, na kojoj paralelno predstavlja radove u platinum printu, tehnici 19. stoljeća, i suvremenom printu apliciranom na akrilnoj podlozi velikog formata.

Fotografije mu se nalaze u zbirci riječkog Muzeja moderne i suvremene umjetnosti. Dosad je imao desetak samostalnih i skupnih izložbi, a njegov postav u "Mimari" može se razgledati do 22. svibnja.

Izložbu prati dvojezični katalog, u kojemu su objavljeni tekstovi samog autora i Nataše Ivančević koja je, s Helenom Srakočić, kustosica izložbe.