Jurić: "Razlika je u tumačenju statistike"

Jurić: "Razlika je u tumačenju statistike"

Petar Glebov/PIXSELL

Prema podacima Policijske uprave zagrebačke u prva tri mjeseca ove godine dogodilo se 15 promenih nesreća u javnom gradskom prijevozu. Deset naleta na pješake i pet ostalih nesreća. Prema PUZ-ovim podacima cijele prošle godine u javnom gradskom prijevozu bilo je 16 prometnih nesreća u kojima su ozljeđeni pješaci. Radi li se o iznenadnom neoprezu pješaka i vozača ili nečemu drugome?

Odgovor na to pitanje u našem je programu dao glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić. On pretpostavlja da se radi o pogrešci u interpretaciji policijskih statističkih podataka, te naveo podatke ZET-ovog Odjela za sigurnost prometa: "Dvadesetjedan nalet tramvaja na pješaka zabilježen je prošle godine. Ove godine možemo reći da smo u prosjeku s obzirom da smo zakoračili u travanj i do sada zabilježili 8 takvih incidentnih prometnih situacija. Dakle, možemo sa sigurnošću zaključiti kako se zapravo radi o drugačijiem vođenju prometne crne statistike. Nadam se da neće ići u tom negativnom smjeru u ostatku ove godine".

Jurić dalje ističe na kojim ulicama pješaci trebaju više opreza: "Ilica i Maksimirska su rizičnije dionice. No, ono što treba istaknuti, je da ne postoji unaprijed planirana dionica na kojoj se nesreća može dogoditi. Ako se sjećate, smrtna posljedica zabilježena je primjerice 2013. na okretištu na Mihaljevcu gdje je smrtno stradala osoba, a ne možemo reći kako je u pitanju neka opasna dionica."

Kada se govori o statističkim pokazateljima prometnih nesreća, mora se govoriti i o krivnji, naglašava Jurić: "Sudski postupak koji, nažalost, mora postojati nakon takve situacije vrlo često ide u prilog ZET-ovim vozačima, jer vrlo često, koliko god nespretno možda zvuči, pješak naleti na tramvaj ili pred tramvaj ili uz bočnu stranu."

S obzirom na to da je došlo proljeće i ljepši su dani, povećava se broj pješaka u prometu, a time i sve veći broj onih koji gradom šeću sa slušalicama na ušima, što nije dobra praksa kada se govori o sigurnosti, naglašava Jurić: "U takvim okolnostima teško je čuti signal vozača."

Zato, pješaci, pripazite u javnom gradskom prometu.