Ladanje, opušteno i aktivno - glavne turističke smjernice županije

Ladanje, opušteno i aktivno - glavne turističke smjernice  županije

Sanjin Strukić/PIXSELL

Do 2020. Zagrebačka županija planira dodatni razvoj turizma temeljen na temama ladanja, opuštenog i aktivnog boravka turista na njezinu području. Navedeno je to u Strategiji razvoja turizma predstavljenoj u hotelu Internationalu.

Prema zakonu, sve su turističke zajednice dužne izraditi turističku strategiju za svoje područje pa smo i mi s tim krenuli definirajući okvir za održiv razvoj i djelovanje svih u području turizma koji je u Zagrebačkoj županiji već razvijen, ali ne i dovoljno tržišno prepoznatljiv pa ni konkurentan - istaknula je direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije Ružica Rašperić, dodajući da strategija predviđa tri različite teme za razvoj turizma u Županiji.

Tako bi se u njezinu istočnom dijelu, oko Ivanić-Grada, Vrbovca, Dugog Sela i Svetog Ivana Zeline, više razvijali turistički proizvodi i ponuda ruralnog turizma i zdravog života pod temom ladanja, jer je, objasnila je Snježana Boranić Živoder iz Instituta za turizam, krajem 18. stoljeća bilo jako popularno odlaziti iz Zagreba u okolicu. Točnije, u kurije, dvorce i ladanjske kuće te boraviti u prirodi. Tradicija ladanja i danas se nastavlja, možda u drugačijem obliku, jer podaci pokazuju da Zagrebačka županija među kontinentalnim županijama ima najviše kuća za odmor ili čak 30 posto od ukupnog stambenog fonda koje su udaljene većinom najviše 30 kilometara od Zagreba. I to je potencijal koji se turistički može još bolje iskoristiti - smatra Boranić Živoder.

U središnjem dijelu županije, pak, oko Velike Gorice, strategijom se predviđa najviše razvoj poslovnog turizma, uglavnom zbog zračne luke i blizine Zagreba, koji bi se nadopunjavao raznim drugim oblicima ponude.

Zapadni dio županije, oko Zaprešića, Samobora, Jastrebarskog, Krašića i drugih mjesta, predviđen je većinom za 'life style i hedonizam', ponudu koja uključuje enogastronomiju, vinske ceste, aktivnosti i uživanje u prirodi.

Općenito, turistička ponuda cijele županije temelji se na sličnim sadržajima, kao i na tradiciji izleta, iznimno očuvanoj prirodi s mnogobrojnim zaštićenim područjima, dobroj prometnoj povezanosti i sve većoj ponudi oko 200 ugostiteljskih objekata, sedamdesetak seoskih domaćinstava te obiteljskog, hotelskog i hostelskog smještaja.

Prema riječima zagrebačkog župana i predsjednika županijske turističke zajednice Stjepana Kožića, županija već godinama izdvaja sredstva za poticanje turističkog poduzetništva pa će za tu namjenu i ove godine - izdvojiti 3,5 milijuna kuna.

Prošle je godine registrirano gotovo sto tisuća turističkih noćenja ili 13 posto više nego 2014. godine pa se nastavak uzlazne putanje očekuje i ove godine.