Zagreb ima najveću maketu željeznice

Zagreb ima najveću maketu željeznice

Zeljko Lukunic/PIXSELL

Najveća maketa željeznice u jugoistočnoj Europi, spoj ljubavi kreativnosti i iskustva, predstavljena je u Zagrebu nakon što su prije četiri godine počela ručno i ustrajno izrađivati petorica zagrebačkih zaljubljenika u vlakove.

Željeznica je karakteristična po tome što ima visinsku razliku od minus 10 centimetara do tri metra, što je stavlja u vrh europskog maketarstva. Dio makete ukopan je deset centimetara u zemlju i tako tvori malu podzemnu željeznicu, ima 1050 metara tračnica i 300 metara autoceste, istaknuto je konferenciji za novinare.

"Oduvijek sam volio vlakove i mogu reći da je izgradnja makete nastavak ljubavi iz djetinjstva. Počeo sam igrajući se na podu, rad nastavio na tavanu, a  danas mogu realizirati svoj san, svoju ljubav, hobi, želje", objasnio je svoje motive Antun Urbić Backo, pokretač maketarskog podviga, po kojem su maketu nazvali Backo Mini Express.

Na 75 četvornih metara prometuje čak 80 vlakova, uključujući i teretne, koji u prosjeku koštaju od 100 do 300 eura. U prometu sudjeluju i automobili, poneki bicikl, vatrogasna kola, policija i kamioni. Promet je na maketi otvoren i do osam sati na dan, s 300 skretnica, zvučnim i svjetlosnim efektima koji mogu imitirati olujne noći, a uskoro će biti postavljene prskalice za kišu koja će dodatno povećati ugođaj, dodaje Backo.

Malu oazu velike kreativnosti stvorili su entuzijasti vješti u ručnom radu, elektonici, krajobraznom maketarskom uređenju ili pak u željezničkoj infrastrukturi. Domagoj Terzić kaže da softver računala pokreće svaku pokretnu komponentu, a osim vlakova, auta, bicikala, brine i o tome da vlakovi nikada ne kasne.

Inovator Želimir Matočec omogućio je da svako vozilo ima beskontaktno napajanje, prijamnik i odašiljač. Marin Benkus zaslužan je za arhitekturu i krajobraz uređen do najsitnijih detalja, pa na maketi postoji 1200 stabala, 600 kućica, 500 figurica, pokretne figure, primjerice majstori na kući, mnoštvo mostova i tunela. Mogu se vidjeti i detalji ispred crkve poput crkvenog miša, zatim pastiri, domaće i divlje životinje, vinogradi, groblje.

Matija Bulat mladi je elektrotehničar koji je s radom započeo u školskim danima, zaljubio se u vlakove i ostao raditi na projektu. Rad na zagrebačkoj, najvećoj maketi željeznice u jugoistočnoj Europi, nije završen, jer se svaki dan nešto nadopunjuje, mijenja, dodaje i tvori, kazao je tim koji radi puno radno vrijeme od 9 do 17 sati.