"Znamo kako privući turiste"

"Znamo kako privući turiste"

Zarko Basic/PIXSELL

Zagreb je u lipnju i prvih šest mjeseci ove godine nastavio bilježiti dodatne poraste fizičkog turističkog prometa koji se u turističkim dolascima i noćenjima kreću od 6 do oko 10 posto u odnosu na prošlu godinu, a na razini šest mjeseci u postotcima su i veći od ukupnih za cijelu Hrvatsku.

Dobri turistički rezultati posljedica su kvalitetnog rada na promociji Zagreba na primarnim i sve više i sekundarnim odnosno dalekim tržištima te konkretnog i u praksi provođenog destinacijskog menadžmenta u glavnom hrvatskom gradu, ocijenila je direktorica Turističke zajednice grada Zagreba Martina Bienenfeld u razgovoru za Hinu.

Dobre turističke rezultate u Zagrebu zadnjih nekoliko godina i nastavak pozitivnog trenda ove godine pripisuje i trudu te kvaliteti rada svih u TZGZ-u, ali i odličnoj suradnji s Gradom, gradonačelnikom, gotovo svim njegovim uredima i tvrtkama, HTZ-om, Ministarstvom turizma te privatnim sektorom koji su prepoznali turizam kao sektor koji izuzetno doprinosi ne samo sebi nego i drugim sektorima u gradu.

Riječ je zapravo o konkretnom i, pokazalo se, i djelotvornom te održivom destinacijskom menadžmentu koji se u Zagrebu razvija i unapređuje zadnjih nekoliko godina te je odličan primjer rada TZ i suradnje sa svim gradskim uredima te drugim subjektima u gradu, ističe Bienenfeld dodajući da ako svatko pridonese sa svoje strane djelujući u sinergiji s drugima rezultati neće izostati.

Sve je bolja suradnja i s privatnim sektorom s kojima se također dogovaraju i provode razni projekti, od manifestacija do drugih turističkih atrakcija, a sve prati i poboljšanje kvalitete usluga i ponude, među kojom je sve primjetnije i povećanje broja kvalitetnih i cjenovno različitih smještajnih kapaciteta, posebno hostela, malih hotela i privatnog smještaja koji su kao i hoteli viših kategorija u svibnju i lipnju imali dobru popunjenost.

Zato Zagreb danas nudi adekvatni smještaj i drugu ponudu za različite skupine turista koji to prepoznaju i povećano dolaze, a s obzirom da se sve više izjednačava udjel poslovnih i 'odmorišnih' dolazaka, kao i individualnih i organiziranih, te da svi oni u Zagrebu i troše fizičke poraste (dolaske i noćenja) u Zagrebu prate i financijski porasti, naglašava Bienenfeld.

Dobrim primjerom za to označava i nedavno održan InMusic Festival na jezeru Jarun koji iz godine u godinu bilježi sve više posjetitelja kojima se svake godine osim glazbe nudi i više popratnih sadržaja važnih za boravak i noćenje pa raste i njihova potrošnja koja u prosjeku po gostu i danu iznosi i do 60 eura, što Bienenfeld označava izuzetno visokim, s obzirom da prema istraživanjima 'ostali' posjetitelji troše u prosjeku oko 35 eura dnevno na vanpansionske sadržaje.

Za rezultate su važne i manifestacije tj. da svakog mjeseca u Zagrebu bude nešto što će dodatno privući domaće i strane turiste tijekom cijele godine i za što TZ daje brojne financijske potpore jer cilj je da Zagreb bude cjelogodišnja atraktivna destinacija te u tom smislu i razvija turizam.

Novi projekti za nastavak pozitivnih turističkih trendova 

Iako kaže da je teško prognozirati, Bienenfeld ipak vjeruje da se takvim pristupom u Zagrebu i dalje mogu očekivati porasti i fizičkog i financijskog turističkog prometa, možda ne uvijek dvoznamenkasti kao zadnjih par godina, i posebno prošle kada je Hrvatske ušla u EU, ali 5 do 10 posto rasta godišnje je realno očekivati još neko vrijeme, tim više što Zagreb ima još dosta neiskorištenih turističkih potencijala.

Neki od njih se planiraju aktivirati u iduće tri godine u suradnji TZ, Grada te drugog javnog i privatnog sektora, među kojima su neki već krenuli poput velikog projekta obnove i gradnje novog terminala Zračne luke Zagreb, dok se iduće godine očekuje i (konačno) određivanje lokacije za kongresni centar, kao i početak radova na svojevrsnoj turističkoj revitalizaciji Sljemena i gore Medvednica koji su zanimljivi turistima.

Intenzivno će se pozabaviti i dolascima domaćih turista, posebno turističkih grupa, od školskih do umirovljenika, koje treba puno više animirati na dolaske zbog smanjene kupovne moći, ali postoje rješenja i na njima će se više raditi.

Nastavit će se i intenzivna promocija na stranim tržištima, a dodatnu pažnju posvetit će onim dalekim jer je primjetno da s tih tržišta zadnjih pa i ove godine Zagreb bilježi i više od 30 posto povećanja dolazaka (točnije, već je u 2012. bilo 30 posto više turista iz Kine, 50 posto više iz Južne Koreje, 60 posto više iz Indije te 15 posto više iz Japana, a sličan trend nastavio se i u 2013.).

Bienenfeld ističe važnost nastavka rada na online i tiskanim brošurama, kataloga, vodiča i drugog promo materijala kojeg TZGZ već sada ima vrijednu 'kolekciju' na 30 svjetskih jezika, čime se ne može pohvaliti gotovo nijedna druga TZ u Hrvatskoj, a više će se posvetiti i suradnji s ICT sektorom te jačanju promotivnih kanala na mobilnim i internet platformama te društvenim mrežama. 

U sklopu toga početkom srpnja startala je i nova mobilna aplikacija 'Zagreb Be There' ww.betherezagreb.com koja treba pomoći posjetiteljima u snalaženju u Zagrebu predlažući im razne tematske puteve za obilazak i drugo.