Hrvatski radio

Radio Sljeme

Lakše ozlijeđen u naletu romobilom na građevinsku skelu. Policija apelira na poštivanje prometnih propisa

06.10.2022.

14:20

Autor: Radio Sljeme

Električni romobili sve popularniji među djecom i odraslima

Električni romobili sve popularniji među djecom i odraslima

Foto: Igor Šoban / Pixsell

Vožnja bez zaštitne kacige jučer je umalo stajala života jednog mladića koji se u Branimirovoj ulici zabio u građevinsku skelu dok je vozio električni romobil po nogostupu. Mladić je lakše ozlijeđen, a zbog vožnje bez kacige zaradio je i kaznu od 300 kuna. Iako su romobili posljednjih godina zavladali zagrebačkim ulicama, ne drže se svi propisa. 

Vozač romobila vrlo vjerojatno ostao bi neozlijeđen da je nosio kacigu, napomenuo je u razgovoru za Radio Sljeme Drago Bukovčak iz zagrebačke prometne policije.


- Vozač je zadobio lakše tjelesne ozljede, a liječnička pomoć pružena mu je u KBC-u "Sestre milosrdnice". Apeliram na vozače takvih prijevoznih sredstava da poštuju odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama jer do ozljede u ovom slučaju vrlo vjerojatno ne bi ni došlo da je vozač imao zaštitnu kacigu - rekao je Bukovčak. 


Vozač je, uz ozljedu, zaradio i prekršajnu kaznu od 300 kuna zbog nenošenja zaštitne kacige, koju je prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, dužan nositi. Isto kao i vozači monocikala, segwaya i sličnih vozila koja su od nedavno svrstana u posebnu kategoriju pod nazivom "osobno prijevozno sredstvo".


- Riječ je o vozilima koja nisu svrstana niti u jednu kategoriju vozila, sukladno posebnim propisima, bez sjedećeg mjesta, čiji radni obujam motora nije veći od 25 kubična centimetra, a trajna snaga motora nije jača od 0,6 kilovata. Također, ova vozila na ravnoj cesti ne bi smjela razvijati brzinu veću od 25 km/h - ističu u PUZ-u.


Unatoč ovom potonjem, mnoge marke električnih romobila razvijaju brzinu puno veću od propisanih 25 km/h, a neki mogu potegnuti i do 100 km/h. Romobili takve jačine ne bi smjeli voziti po biciklističkoj stazi, napominje Bukovčak te ponavlja osnovna pravila kojih se moraju pridražavati vozači osobnih prijevoznih sredstava.


- Ti vozači su se dužni kretati obilježenom biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom. Ako toga nema, vozači su se dužni kretati po površinama koje su namijenjene kretanju pješaka, ali pod uvjetom da vode računa o drugim sudionicima u prometu. Skrećem pažnju da su vozači osobnih prijevoznih sredstava dužni nositi zaštitnu kacigu, ne smiju imati slušalice u oba uha, a tijekom noći dužni su imati reflektirajuće prsluke ili drugu reflektirajuću odjeću - naglašava Bukovčak.


No mnogi se ovih pravila ne pridržavaju, u što su se uvjerili i zagrebački plavci koji su prije dva dana u kontroli navedenih vozila utvrdili čak 78 prekršaja, od čega 47 vozača nije imalo zaštitnu kacigu, njih 25 nije se propisno kretalo po biciklističkoj stazi dok je pet vozača ležerno vozilo sa slušalicama u ušima. Policija i dalje ponavlja da kaciga glavu čuva, a vozačima romobila i ostalih vozila iz kategorije osobnih prijevoznih sredstava koji se toga ne pridržavaju prijeti kazna od 300 kuna.



Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.

Emisija

Zagrebački dnevnik

"Zagrebački dnevnik" središnja je informativna emisija Radio Sljemena. Donosi najvažnije vijesti iz našeg grada, ali i šire okolice - središnje i sjeverozapadne Hrvatske. Svakoga dana u 16.10 budite uz sljemensku frekvenciju i možete biti sigurni da je sve što u njemu čujete provjereno i aktualno.

Poslušajte u Slušaonici