Počela je obnova pruge na dionici Zagreb Zapadni kolodvor - Zagreb Glavni kolodvor, zbog čega iz HŽ-a najavljuju moguća kašnjenja do 15 minuta. Radovi će trajati do 2. travnja 2023. do kada će vrijediti i posebna regulacija prometa, odnosno promet će se odvijati jednim kolosijekom, a iz HŽ-a mole za strpljenje.
Projekt „Obnova pruge na dionici Zagreb Zapadni kolodvor (uključivo) – Zagreb Glavni kolodvor (isključivo)“ provodi se na kratkoj, ali jednoj od najprometnijih dionica u Hrvatskoj kojom na dan prođe oko 150 vlakova. Pružna dionica duga 3,5 km iznimno je važna za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz.
Obnova navedene dionice počinje od stajališta Kustošija, koje je obnovljeno prošle godine, pa do ulaza u Zagreb Glavni kolodvor, a radovi obuhvaćaju: cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja, što uključuje obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica na području Zagreb Zapadnog kolodvora, sanaciju mostova i izgradnju propusta, izgradnju uređenih površina za pristup putnika, radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima, modernizaciju željezničko-cestovnih prijelaza „Vodovodna“ i „Republike Austrije“ te obnovu i zamjenu dijela sustava kontaktne mreže.
Procijenjena je vrijednost projekta 29,2 milijuna eura, a sredstva su u cijelosti osigurana iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a radove izvodi tvrtka Swietelsky d.o.o.
Završetak radova na Projektu planiran je sredinom 2024. godine. Po završetku, vlakovi će tom dionicom moći prometovati brzinom do 120 km/h, podignut će se razina sigurnosti i sposobnost sustava , a povećat će se propusna moć pruge i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.