Kandidatkinja GLAS-a za gradonačelnicu Zagreba Anka Mrak-Taritaš predstavila je plan transformacije prometa u Zagrebu koji se temelji na pametnim semaforima, podvožnjacima i nadvožnjacima te rješenju problema željeznice i izgradnji novih mostova.
30.03.2021.
12:55
Autor: Mario Mihaljević
Kandidatkinja GLAS-a za gradonačelnicu Zagreba Anka Mrak-Taritaš predstavila je plan transformacije prometa u Zagrebu koji se temelji na pametnim semaforima, podvožnjacima i nadvožnjacima te rješenju problema željeznice i izgradnji novih mostova.
-Kad je riječ o prometu, Grad mora biti prijatelj svojim sugrađanima, zaista omogućiti da promet funkcionira-, rekla je Mrak-Taritaš na konferenciji za medije na križanju Magazinske, Zagorske i Vodovodne ulice koje navodi kao jedan od primjera česte i dugotrajne zagušenosti prometa zbog željezničke pruge.
Zagreb se razvijao u smjeru od istoka prema zapadu zato što su u smjeru sjever-jug postojale prepreke, odnosno Medvednica i Sava, objasnila je, a jedna od prepreka je i željeznica.
Problem se mora riješiti spuštanjem cestovnih spojeva ispod pruge ili spuštanjem same pruge u podzemlje u jednom dijelu grada, predložila je, objasnivši da je pruga prepoznata kao problem još 1907. godine.
Dodala je da se to ne može ostvariti preko noći, ali da baš zato treba odmah početi raditi na takvim velikim rješenjima. Tako je navela kako se s izvođenjem radova na podvožnjacima može započeti već u drugoj godini mandata, dok je za željeznicu u prve četiri godine mandata potrebno napraviti analize i studije te ishoditi dozvole.
Smatra da se hitno moraju poboljšati rješenja na raskrižjima, završiti nedovršene prometnice i pravci i unaprijediti signalizacija, posebno sinkronizacijom semafora i uvođenjem pametnih semafora, što je izvedivo u godini dana.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora