ZET-ovim autobusnim linijama prometuje 45 novih autobusa financiranim uglavnom iz Europskog kohezijskog fonda. U garaži u Podsusedu obišli su ih potpredsjednik Vlade i resorni ministar Oleg Butković i gradonačelnik Tomislav Tomašević. No, tu investicijama nije kraj.
Bolje vijesti za putnike ZET-a koji nerijetko na stajalištima iščekuju autobuse koji, zbog nepouzdanosti voznog parka, kasne ili propuštaju polaske na gradskim linijama. U prometu je već dobar dio od danas predstavljenih 45 autobusa ukupne vrijednosti oko 90 milijuna kuna, financiranih uglavnom europskim novcem. Sljedeće godine stiže još 20 zglobnih Mercedesa pa će dnevne potrebe putnika u autobusnom prijevozu ZET-u biti lakše zadovoljiti. No, čini se da je ovo i oproštaj od jedne ere - dizelu je odzvonilo jer u ZET-u planiraju da će ubuduće kupovati isključivo autobuse na alternativni pogon, najavio je direktor Marko Bogdanović.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković odlično surađuje s Gradom Zagrebom. Podsjetio je da je zahvaljujući europskom novcu, ali i njegovom ministarstvu, grad ostvario značajne investicije. U zadnjih nekoliko godina već je kupljeno oko 60 novih autobusa, obnovljen je dio tramvajske infrastrukture a najveći je investicijski zalogaj tek pred vratima. Uskoro će Butković s gradonačelnikom Tomislavom Tomašević potpisati nabavku 20 novih tramvaja.
- U tramvajskom prometu problemi su i izraženiji nego u autobusnom, zadnji tramvaj kupljen je od Končara prije 15 godina, govori gradonačelnik Tomašević. Novi tramvaji neće stići preko noći. Rokovi isporuke su dugi, no do kraja svog prvog mandata Tomašević ih želi naručiti ukupno 60. Sve se to može financirati europskim novcem budući da je u novoj perspektivi Hrvatskoj namijenjeno 280 milijuna eura za ulaganja u javnom prijevozu, potvrdio je Butković.
Obnavljanje voznog parka, jasno je, dobrim dijelom financiraju drugi, pa Grad još uvijek može promatrati rast cijena goriva i drugih troškova, bez poskupljenja ZET-ovih voznih karata. Koliko će se to još moći, gradonačelnik nije htio precizirati, no podsjetio je Zagrepčane da se, uz polusatnu kartu od 4 kune, koriste najjeftinijim javnim gradskim prijevozom u Hrvatskoj.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.