Počeli Dani hrvatskog turizma

Počeli Dani hrvatskog  turizma Počeli Dani hrvatskog  turizma

Tijekom prvog dana najznačajnije turističke manifestacije Dani hrvatskog turizma u Gradu Hvaru na otoku Hvaru, održana su dva stručna skupa na kojima se govorilo o trendovima u svijetu kreativnih industrija, povezanosti filma i turizma te prepoznatljivosti Hrvatske na tržištu SAD-a.

Na panel raspravi ''Filmska industrija i turizam'' kojom su se otvorili Dani hrvatskog turizma govorilo se o tome na koji način filmska industrija transformira hrvatski turizam. Navedeni panel okupio je predstavnike hrvatske i svjetske filmske industrije pod moderatorskom palicom ravnatelja Hrvatskog audiovizualnog centra, Daniela Rafaelića. Mohamed Sarim El Haq Fassi Fihri, ravnatelj Marokanskog filmskog instituta, istaknuo je pozitivan utjecaj strane filmske industrije na turizam Maroka, ali i na razvitak njegovih ruralnih dijelova zbog otvaranja novih radnih mjesta za lokalno stanovništvo. Prihodi od filmske industrije i filmskog turizma, u Maroku su iz godine u godinu sve viši, a Fassi Fihri smatra da će filmska industrija Maroka u narednih 10 godina biti vodeća u svijetu sa značajnim rastom prihoda. Ravnatelj mađarskog Film Officea Miklos Taba pohvalio se zavidnim brojkama koje Budimpešta ostvaruje zahvaljujući velikom broju stranih filmskih produkcija što bi u budućnosti moglo rezultirati time da Budimpešta postane centar filmske industrije – novi Hollywood. Uspješni hrvatski televizijski producent i novinar Nebojša Taraba istaknuo je kako se filmska produkcija u Hrvatskoj sve više razvija što su prepoznale i svjetske televizijske kuće poput Netflixa i HBO-a čime se hrvatskoj filmskoj industriji otvaraju mnoge mogućnosti za razvoj, ali i povećanje prepoznatljivost filmske produkcije koja je, Taraba smatra, hrvatska tradicija. Hrvatski svjetski priznati direktor fotografije s američkom adresom, Vanja Černjul govorio je o sigurnosti kao važnom faktoru prilikom odabira lokacija za snimanje filmova i serija, ali je isto tako istaknuo kako ona nije presudna. Osim sigurnosti, prema Černjulu, važni faktori za odabir lokacije su infrastruktura, poticaj te uvjeti i kvaliteta života, a upravo Hrvatska sve to može ponuditi. Budućnost hrvatske filmske industrije Černjul vidi u mladoj radnoj snazi čime se hrvatska filmska industrija može pohvaliti te se nada da će Hrvatska to znati iskoristiti. Direktorica Pula Film Festivala, Gordana Restović govorila je o uspješnosti Pula film festivala koji svake godine okuplja sve veći broj domaćih i inozemnih posjetitelja te posebno istaknula važnost filmskog festivala kao sastavnog dijela kulturne baštine te jedan od sve češćih motiva dolazaka posjetitelja u Hrvatsku. Državni tajnik u Ministarstvu kulture Krešimir Partl razvoj filmske industrije vidi u otvaranju filmskih studija u Hrvatskoj te je okupljenima je predstavio potpore i doprinos resornog ministarstva za sustav poticanja izvoza audiovizualnih usluga i privlačenja međunarodnih filmskih i televizijskih produkcija u Hrvatskoj. Dodatno, državni tajnik Partl istaknuo je kako inicijativa za otvaranje novog filmskog studija postoji već duži niz godina, ali da bi se on u Hrvatskoj oformio, potrebno je napraviti elaborat koji bi odgovorio na ključna pitanja poput veličine studija, financiranja studija, upravljanja, održavanja i sl. Izrada strategije i planova upravljanja kulturnom baštinom, kaže Partl nužni su za njihovo očuvanje.

U nastavku programa održano je predavanje Ala Merschena, vodećeg PR i marketinškog stručnjaka na američkom tržištu pod nazivom „Hrvatska - privlačna destinacija za američke turiste“. Merschen je predsjednik i osnivač MMGY Global, jedne od najznačajnijih marketinških i PR tvrtki u Sjedinjenim Američkim Državama koja provodi i nezavisna istraživanja te je tako u sklopu programa ovogodišnjih Dana hrvatskog turizma predstavio autorsko istraživanje provedeno na američkom tržištu o potencijalima i prepoznatljivosti Hrvatske kao turističke destinacije te predstavio navike Amerikanaca kao turista. Europa, se u istraživanju ističe, istaknuo je Merschen, kao najpoželjnija lokacija zbog predaka Amerikanaca te njima zanimljive kulture, a posljednjih godina posjetitelji s američkog tržišta sve su više zainteresirani za Hrvatsku kao turističku destinaciju tj. čak 47posto osoba iz navedenog istraživanja zainteresirano je za putovanje u Hrvatsku. Zaključno, Merschen je podsjetio kako su promjene su u globalnom turizmu itekako vidljive, za uloženi novac cilj putovanja više nisu plaže, sunčanje i more, već proučavanje kulture življenja i uživanje u hrani i vinu. Turisti žele određenu vrijednost koju će poslije moći podijeliti na svojim društvenim mrežama i pričati o svojim doživljajima obitelji i prijateljima, a to je najbolja promocija koju turistička destinacija može imati.

Prve večeri dodijeljene su i nagrade, popis svih nagrađenih je u priloženom PDF dokumentu.

Komentari