Stručno, etapno i natječajem do novog kolodvora

Stručno, etapno i natječajem do novog kolodvora

Googlova slika Trajektne luke i kolodvora

U ovoj 2019. godini grad Split očekuju veliki infrastrukturni i prometni poslovi - prije svega do ljeta bi željeznički i autobusni kolodvor trebalo premjestiti u Kopilicu. Hoće li to smanjiti prometnu gužvu u Trajektnoj luci, ili će povećati gužvu oko Kopilice -mnogi se pitaju.

Svoje mišljenje dalo je i Društvo arhitekata Split u priopćenju koje je potpisao predsjednik Dragan Žuvela. Objavljujemo ga u cijelosti:

Nakon određene vremenske distance, prema materijalima i informacijama prezentiranim u medijima, mišljenja smo da je način na koji se planira premještanje autobusnog i željezničkog kolodvora u Kopilicu improvizacija ispod svakog nivoa - prometno neprovjerena, stručno neopravdana i prezentacijski neozbiljna. Važećim GUP-om Splita, od 2006. godine, planirano je premještanje kolodvora kako bi se postiglo rasterećenje prometne mreže Splita, a ta ideja je na neki način prisutna u splitskim planovima još od Schrümanna 1924. godine. Premještanje kolodvora u Kopilici je oduvijek pratilo osiguranje adekvatne povezanosti predgrađa i srca grada - luke. Prioritet takvog projekta mora biti prilagođavanje građanima grada Splita, stanovnicima otoka i zaleđa kao i turistima, drugim riječima, svim korisnicima. Neophodno je rješavanje prostora Kopilice kao cjeline. Potrebna je koordinacija premještanja autobusnog kolodvora s osiguranjem parkirališnih površina i povezivanjem s javnim gradskim i prigradskim prijevozom.

Također je neophodno prethodno osposobljavanje željezničke mreže za organizaciju adekvatnog javnog prijevoza kao i provjera budućih opterećenja postojeće cestovne mreže kao posljedice jednog takvog zahvata. S obzirom da imamo informacije kako je u tijeku izrada slojevite studije koja simulira scenarije premještanja kolodvora, ovakav način postupanja te površnost u prezentaciji i izlaganju podataka (ili potpuni izostanak istih) su nam u potpunosti nerazumljivi, a ponašanje gradske vlasti u ovom slučaju percipiramo kao neodgovorno.

Urgiramo da se i za 'privremeni' kolodvor poduzmu sve radnje u cilju što preciznije aproksimacije utjecaja na prostor, posebno u domeni prometa, zbog toga što se i ljetos pokazalo kako jednostrane, stručno upitne i nestudiozne prometne intervencije završavaju (Zvonimirova ulica), a ovdje se radi o situaciji gdje će loša procjena imati puno dalekosežnije i skuplje posljedice. Nekoliko neuglednih prostornih vizualizacija privremenog rješenja i obećanje grada Splita i HŽ-a kako će dati sve od sebe su neprihvatljiv način rješavanja jednog od primarnih problema grada Splita. Privremeno rješenje može biti samo etapa nekog budućeg, prije razrađenog projekta temeljenog na zaključcima prometne studije.

Ukratko, etapnost treba biti produkt šire i slojevitije slike te kao i strukovno udruženje i kao građani grada Splita očekujemo stručniji, odgovorniji i kvalitetniji angažman oko ovog pitanja, koje bi svoju kulminaciju trebalo doživjeti kroz konačni arhitektonski natječaj za samu izgradnju kolodvora.

 

Objavljen natječaj za kolodvor

Grad Split je posljednjeg dana prošle godine u Narodnim novinama objavio javno nadmetanje za izvođača radova za izgradnju privremenog autobusnog kolodvora u Kopilici.  
Vrijednost projekta procijenjena je na oko 5 milijuna kuna. Cjelokupan posao trebao bi biti obavljen za tri mjeseca od uvođenja izabranoga partnera u gradilište. Zainteresirane tvrtke ponude mogu poslati do 18. siječnja u 11 sati , kada je planirano i njihovo otvaranje.
Prema dokumentaciji koju je izradila tvrtka "Geoprojekt", između Hercegovačke ulice i željezničkih kolosijeka, na prostoru gdje se već desetljećima nalaze malonogometno igralište, i zapuštene ledine, planirana je izgradnja 18 natkrivenih perona za parkiranje autobusa. Sastavni dio cjelokupnog projekta je i uređenje četiri okolna parkirališta za ukupno 147 automobila, sedam taksi-vozila i 51 turistički autobus, a kao službeni investitor vodi se tvrtka "Split parking".

 

 

Komentari