"Zamagljene granice" Karama Natoura

"Zamagljene granice" Karama Natoura

Hrvatska udruga likovnih umjetnika Split u suradnji s Centrom za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata organizira međunarodnu izložbu „Zamagljene granice“ nagrađivanog arapsko-izraelskog umjetnika Karam Natoura. Izložba se može pogledati u galerijskom prostoru Loggia u Zlatnim vratima

od 13. srpnja u 19 sati do 27. srpnja (radno vrijeme: ponedjeljak-petak 10:00-13:00 i 18:00-21:00). Ulaz je slobodan.

Online otvorenje izložbe i hrvatska premijera filma je večeras u 19 sati, a s autorom Karamom Natourom razgovarat će kustosica izložbe Olga Stefan.

Karamov film "Ništa osobno" je video uradak podijeljen na dva ekrana na kojima se prikazuju dva simultana pogleda: jedan na unutrašnjost umjetnikova ateljea, a drugi koji gleda van studija prema hodniku i veži koji vode do samog studija. Video započinje prizorom umjetnika koji leži na krevetu usred studija i slabašno zove hitnu medicinsku službu, Magen David Adom. Uskoro stiže tim bolničara koji ispituju umjetnika i daju mu prvu pomoć. Natour se obraća telefonskom operateru na engleskom te koristi isti jezik u razgovoru s paramedicinskim osobljem koje mu pristiže u pomoć. Izbor ovog jezika oslobađa ga odabira između jedno od dva neposredna jezika koja su relevantna za njegov identitet arapsko-izraelskog umjetnika: hebrejskog i arapskog. Ovaj izbor budi osjećaje nesigurnosti i dezorijentiranosti u medicinskom timu po pitanju identiteta pacijenta i uzroka njegove nevolje. Natour opisuje svoju nemogućnost kretanja. Ovo stanje nepokretnosti centralni je i ključni fokus filma; dokumentacija jednog umjetnika, koji je ujedno arapsko-izraelski građanin, kako leži u krevetu nesposoban za pokrenuti svoje tijelo. Ova situacija spaja dva identiteta i odaje političke vrijednosti koje su svojstvene obama konceptima (umjetnika i građanina). Poziv u pomoć također obuhvaća oba identiteta – mladog umjetnika na početku svoje karijere i arapskog državljanina u Izraelu – te otkriva fragilnost i nabijenu složenost vezanu uz njih. Natourov video spaja fikciju i stvarnost, istinu i laži, te stvara aluzivan, simbolički sistem religijskih, nacionalnih i lingvističkih identiteta.

Komentari