Dogradnja ribarske luke: 90 posto radova odrađeno

Dogradnja ribarske luke: 90 posto radova odrađeno Dogradnja ribarske luke: 90 posto radova odrađeno

foto: SJM / HRT Radio Zadar

Od ožujka prošle godine djelatnici Kali gradnje izveli su radove na produžetku pristanišnog gata te izgradnji 200 metara operativne obale za privez koča i plivarica. Dogradnja kaljske luke velik je poticaj razvoju ribarske industrije na širem zadarskom području.

U Veloj Lamjani vidljivi su obrisi nove ribarske luke u čiju dogradnju Lučka uprava Zadar ulaže 30 milijuna kuna. Deset mjeseci nakon što je uveden u posao, izvođač radova je obavio 90 posto radova na dogradnji operativne obale za privez koča i plivarica. Pristanišni gat je produžen za 30 metara, a riva za 200 metara. Voditelj gradilišta, inženjer Vedran Vidov:  Samo gradilište se sastoji od 5 cjelina: obalu za prihvat brodova, istočnu obalu, operativni gat i zapadnu obalu, produženje glavnog lukobrana, i površina za odlaganje ribarskih mreža i ribarske opreme - kazao nam je jučer šef gradilišta.

Do sada je izvedeno obale za prihvat 90 posto , dodaje Vitlov: Radi se na istočnoj i zapadnoj obali uvale, napravljene su sve utvrde i kreće se sa slaganjem uzdužnih nosača, omnia ploča i svega. Napravljen je obrambeni nasip na površini za odlaganje, radovi teku prema dinamičkom planu, nemamo nikakvih velikih problema, očekujemo završetak u roku. Rok je rujan, znači primopredaja kompletnog objekta s obavljenim tehničkim pregledom i ishođenom uporabnom dozvolom, s tim da ćemo mi biti gotovi do sezone - procjenjuje ing. Vitlov.

Po završetku dogradnje otok Ugljan odnosno Zadarska županija dobit će luku čija će funkcionalnost nadići regionalni  značaj, procjenjuje načelnik općine Kali Marko Kolega: 

Međutim posao uređenja luke tu neće završiti. Kaljani u Veloj Lamjani planiraju urediti i servisnu zonu na 10 tisuća metara četvornih priobalnog terena:  Ono što nam ostaje je gradnja preostale infrastrukture. U sklopu luke postoji prostor od 10-ak tisuća metara četvornih gdje će se graditi infrastrukture ako suportivna djelatnost ribarima. Gradit će se hangari u kojima će se držati, obnavljati mreže, gradit će se mjesto gdje će se mali brodovi ribarski moći dignuti i popravljati, montirat će se dizalica za dizanje tih brodova - najavljuje Kolega.

Dok je novac za dogradnju obalnog pojasa osigurala Lučka uprava Zadar iz europskih fondova , sredstva za uređenje servisne zone tek treba ishoditi, pa Kaljani užurbano izrađuju projektnu dokumentaciju koja predviđa i uređenje nove pristupne ceste prema uvali koja bi za godinu dvije trebala znatno uvećati kapacitete prihvata ribe, sa sadašnjih 6 na 10-ak tisuća tona godišnje. To će dati zamah kako plivaričarskoj i kočarskoj floti, tako i prerađivačima bijele i plave ribe, odnosno otočnom gospodarstvu u cjelini.

ing Vidov

načelnik Kolega

Komentari