Domaći poduzetnici su otvoreniji prema trendovima više nego se misli

Domaći poduzetnici su otvoreniji prema trendovima više nego se misli Domaći poduzetnici su otvoreniji prema trendovima više nego se misli

Zbog rizika od neuspjeha, sumnjičavosti i birokratskih zapreka domaća radna snaga teško se odlučuje na poduzetništvo. Ako se pak odluče dosta su prilagodljivi i otvoreni prema promjenama u svjetskim trendovima. Dio je to predavanja o inovacijama u poslovanju koje je održano u Zadru.

U 2019 toj Hrvatska je prema Globalnom indeksu stala na 63. će mjesto od 141 zemlje uključene u istraživanje. Poduzeća navodi se dalje, nisu otvorena prema inovativnim idejama a najbolju ocjenu dobila je informacijsko - komunikacijska tehnologija, opća infrastruktura te ekološka održivost. Problem je i u nedostatnoj poduzetničkoj kulturi a to obuhvaća razumijevanje toga što je zapravo kreativnost i inovacija a potom i uspostava zdravog odnosa između fizičkog i pravnog subjekta u realizaciji same ideje kao dijela projekta. Domaćin predavanja bio je Centar za kreativne industrije a predavačica, ekonomistica i žena poduzetnica Paula Paulić:

" Javni sektor bi se trebao obrazovati po pitanju što su inovacije i prilagoditi se zapadnim trendovima. Problem je što dosta njih ne razumiju što to zapravo jest a nositelje ideja uskraćuju za potporu."

Dosta solidnu ocjenu dala je pak poduzetničkom usponu u zadnjih 6 godina, od start up - ova preko inkubatora dodajući kako je naletjela na ideje svjetskog kalibra a neki od njih su i konkretizirani. Što se tiče ulaganja u EU projekte to je nešto što ćemo tek vidjeti jer je riječ o procesu kojeg je i usputno kao i sve, omela pandemija. Bitno je razumjeti da kreativan može biti svatko, uzimajući za primjer malu djecu čija se kreativnost potiče i dapače očekuje ali problem nastaje kada odrastu i sretnu se s obrazovnim sustavom:

" Od njih se tada traži jednoznačan odgovor - da ili ne. Ipak, kreativnost je sve samo ne da ili ne odgovor. Poslije kada kojim slučajem stignu na tržište rada, od njih se traži kreativnost." prepričava Petra Paulić nelogičnost cijelog sustava koji bi kreativnost trebao poticati u svakom segmentu odrastanja:
Što se tiče domaćih poduzetnika pokazali su iznimnu prilagodljivost na sve promjene koje trendovi poslovanja nose i ta se širina odnosi i na pozitivnu ocjenu vlastitih dometa i profesionalnih poduhvata. Stvar je percepcije, značajan broj njih neuspjeh smatra sastavnim dijelom puta i prolaznom epizodom dok za neke je uspjeh poštivanje poslovne etike: .

" Ako svojim radnicima nisu dali otkaz i ako su tako pokazali odgovornost prema svim uposlenicima tvrtki kojoj su na čelu, tada se smatraju uspješnim." - završava sa dobrom ocjenom za domaću poduzetničku klimu smatrajući da je naša prednost u tome što smo mentalno prilagodljivi na sve nedaće i promjene koje nas zatiču na putu.

 

Komentari