Glavni u radu s učenicima s teškoćama u razvoju, a zanimanje im ne postoji!

Glavni u radu s učenicima s teškoćama u razvoju, a zanimanje im ne postoji! Glavni u radu s učenicima s teškoćama u razvoju, a zanimanje im ne postoji!

Radio Zadar

"Moj učenik mene ispočetka nije gledao u oči, nismo ostvarili kontakt prvih mjesec dana. I onda smo se malo pomalo, prateći njegov tempo, zbližili do te mjere da smo sada odlični prijatelji. Sada mu idem i na rođendan i postali smo tim koji može sve!"

Izazovi s kojima se suočavaju djeca u nastavi ponekad su vrlo zahtjevni. Neusporedivo veći napor potreban je da primjereno obrazovanje dobiju učenici s teškoćama u razvoju. Zato je Zadarska županija od jeseni 2017. nositelj projekta „Inkluzija – korak bliže društvu bez prepreka” kroz koji se tim učenicima osigurava pratnja stručno osposobljenih pomoćnika u nastavi. Razvojna agencija Zadra Nova, koja pruža tehničku pomoć u projektu, organizirala je konferenciju za medije na kojoj su predstavljeni rezultati provedbe projekta u školskoj godini 2019./2020.

U upravo završenoj nastavnoj godini u 25 škola na području Zadarske županije osigurana je stručna podrška za 73 učenika s teškoćama u razvoju. Ostvareno je to angažiranjem 64 stručno osposobljena pomoćnika kroz projekt „Inkluzija korak bliže društvu bez prepreka”. Maja Peša za Radio Zadar, iznosi iskustvo četverogodišnjeg rada s učenikom s teškoćama u razvoju:

Moj učenik mene ispočetka nije gledao u oči, nismo ostvarili kontakt prvih mjesec dana. I onda smo se malo pomalo, prateći njegov tempo, zbližili do te mjere da smo sada odlični prijatelji. Sada mu idem i na rođendan i postali smo tim koji može sve! Sve manje do izražaja dolaze njegove poteškoće, a sve više se fokusiramo na ono što mu dobro ide i jako je sretan kad se može pokazati da je u nečemu uspješan!

Projekt od jeseni ulazi u svoju posljednju godinu, ali županijski pročelnik za obrazovanje, Ivan Šimunić, najavljuje nastavak:

Očekujemo da će Ministarstvo sljedeće kalendarske godine osigurati sredstava za novi natječaj za nastavak praćenja pomoćnika u nastavi, a time će se jamčiti održivost projekta.

Nastavak projekta ne bi trebao biti doveden u pitanje jer se očekuje da će Europska unija ponovno izdašno sudjelovati u financiranju. Za ovaj tekući osigurala je 8 milijuna kuna, dok je više od 4 i pol milijuna kuna dodala Zadarska županija. A nastavak priče mora uslijediti i jer je napredak kod učenika itekako vidljiv. Suradnica na projektu Marina Diklić:

Napreduju u području komunikacije, socijalne interakcije, obavljanja osnovnih svakodnevnih radnji poput higijene i hranjenja, ali i obavljanja školskih zadataka i aktivnosti.

A napredak bi zasigurno bio još veći, kada bi oni koji svakodnevno rade s učenicima s teškoćama u razvoju, njihovi pomoćnici imali definiran status:

Najviše problema imamo u priznavanju statusa i našeg zanimanja jer naše zanimanje kao takvo ne postoji!, kaže Peša.

Jasan je to signal Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Što prije se mora riješiti njihov status, a do tada vrijedna informacija; natječaj za pomoćnike u nastavi za sljedeću školsku godinu raspisat će se početkom kolovoza.

POMOĆNICI U NASTAVI

Komentari