Godina za velike građevinske pothvate

Godina za velike građevinske pothvate

Dino Stanin/PIXSELL

Poznato je da je Zadar po korištenju EU fondova jedan od najboljih u Hrvatskoj. Što brojni projekti financirani europskim novcem znače u realnosti? U skoroj budućnosti to je preobrazba zapuštenog prostora, novi kulturni sadržaj i potpuno nova gradska šetnica.

Godina velikih radova. To je najbolji opis 2019. kada su u pitanju zadarski projekti financirani europskim novcem. Tri kapitalna projekta čija će izgradnja krenuti su: Providurova, Centar za mlade i Muraj. Za kulturni segment ove priče - Providurovu palaču - već bi se ovaj mjesec trebao saznati izvođač radova nakon što je čitava procedura ranije usporena zbog previsokih ponuda izvođača. Potom slijedi 16 mjeseci radova do službenog otvorenja, a kroz 2020. vrata će otvoriti i Centar za mlade iza Gradske knjižnice - budući dom za kreativnost mladih i udruga. Treći projekt koji je pred početkom izvedbe imat će učinak na najveći dio Zadrana, uvjerava gradski pročelnik za EU fondove, Šime Erlić. Riječ je o novoj gradskoj šetnici. Već na proljeće počinju radovi kojima će Muraj reći konačno zbogom automobilima:

Znači, 750 metara nove gradske šetnice na Poluotoku. Ona bi trebala biti povijesna tematska staza i šetnica, ali će se kao takva urediti interpretativnim tablama i drugim sadržajima.

Još značajniji bit će projekti koji će u skoroj budućnosti unaprijediti javni prijevoz u gradu kroz jedinstvene putne karte i tzv. pametne autobusne stanice. Još zanimljiviji je inteligentni prometni sustav koji će vozačima omogućiti uvid u stanje u prometu u svakom trenutku:

A koji predviđa, dakle, bolju informaciju vozača i svih sudionika prometa putem pametnih semafora. To su oni displeji što ulaze u semafore plus semafori koji prepozanju prometne situacije, prepoznaju autobus putem GPS sustava i regulira određene situacije.

Sve se to pratiti iz jednog ureda u gradu, zaključuje Erlić:

Usto bi unutar Gradske uprave trebala biti organizirana posebna centralna jedinica za praćenje prometa. Dakle, sve one kamere i displeji za menadžment tog prometa temeljem uspostavljenog inteligentnog prometnog sustava.

Čitav ovaj sustav pojednostavljeno znači da će, primjerice, turist koji iz Zatona u srcu sezone kreće za Zadar dobiti dragocjene informacije; kada je na Žmirićima najveća gužva, gdje u gradu parkirati automobil i kojim putem doći do parkinga. Ovaj prometni sustav trebao bi zaživjeti kroz dvije do tri godine.

Komentari