HOP-delicije ove godine prvi put preko granice

HOP-delicije ove godine prvi put preko granice

ilustracija: SJM

Prošle je godine 56 otočnih poduzetnika odlučilo putem oznake HOP olakšati istup na tržište, od toga 19 ih je s područja Zadarske županije. U ovoj se godini kao klub koji nudi samo izvorne i kvalitetne proizvode nadaju prvi put istupiti i izvan granica naše zemlje.

Predsjednica klastera Hrvatski otočni proizvod, korčulanska poduzetnica Josipa Barčić nam otkriva kako se ove godine HOP-ovci nadaju prvi put istupiti i izvan granica naše zemlje:  Duboko se nadamo da ćemo probiti led i izaći izvan granica naše zemlje sa sajmom. Još ne znamo sve detalje, razgovaramo o tri sajma, o detaljima vam sada još ne bih govorila- naglašava gospođa Barčić te dodaje kako je organizacija HOP-sajma već dogovorena u ožujku u Splitu, pa slijedi sajam na Pašmanu, u Zagrebu,na Korčuli te u kolovozu opet Zadru. U međuvremenu radit će se na reviziji HOP proizvoda, kaže predsjednica klastera. 

Ti proizvodi zaslužuju posebno mjesto na tržištu, dodaje Barčić:  Sam hrvatski otočni proizvod je projekt jedinstven na Mediteranu, zato želimo okupiti što više proizvođača i otoka, da što više otočana sudjeluje sa svojom tradicijom i baštinom, da njegujemo te stvari koje izumiru i koje se zaboravljaju.  

U cilju jačanja pozicije na zahtjevnom tržištu, pa tako i zadržavanju ljudi na otocima, hopovci s resornim Ministarstvom kreću u izradu Pravilnika o programu Hrvatski otočni proizvod koji bi u sklopu novoga Zakona o otocima trebao ugledati svjetlo dana najkasnije do 1. Lipnja. 

Aromatizirana sol s Pašmana, bokobrani s Ugljana, maslinovo ulje s Iža, slastice iz Korčule, ovčja skuta s Paga – dio je to dugog popisa od 971-og  proizvoda 335 proizvođača koji nosi oznaku Hrvatski otočni proizvod.  Mladi supružnici Ivana i Filip Simičić s  Rave prije 5 godina upustili su se u proizvodnju prirodne kozmetike. Zašto su ušli u ovaj projekt Ministarstva regionalnog razvoja i EU fondova? Ivana Simičić nam je kazala: To nam je bio jedan od načina i da se taj proizvod certificira jer je to ipak oznaka određene kvalitete, uz to projekt je lijepo zamišljen – tu je puno druženja, sajmova, prilika za promoviranje svog proizvoda a i upoznate puno kreativnih ljudi koji sudjeluju u projektu.

Rozalinda Banić s Pašmana na svojim voćnim likerima, marmeladama i mariniranom ribom ima  8 oznaka hop. Kaže da će se i ove godine natjecati za ovu markicu :  Ja kažem da je to dobro, da se potiče ljude na otoku da rade, da se s nečim bave, samo moraš puno raditi ! poručuje vrijedna gospođa Rozalinda. 

 

 

 

O razvoju otočnog poduzetništva

Komentari