Kad će dućan s otočnim delicijama ?

Kad će dućan s otočnim delicijama ?

foto: otocniproizvod.hr

Sve je spremno za 1. zadarski Sajam Hop-proizvoda, a u međuvremenu zanimalo nas je što je s inicijativom otvaranja trgovine u zadarskoj i splitskoj Zračnoj luci te u Zagrebu, na čemu već duže vremena radi Klaster Hrvatski otočni proizvod.

Mladi supružnici Ivana i Filip Simičić s otoka Rave prije 5 godina upustili su se u proizvodnju prirodne kozmetike, a danas već 12 njihovih proizvoda nosi oznaku Hop. Zašto su ušli u ovaj projekt Ministarstva regionalnog razvoja i EU fondova ? Ivana Simičić: To nam je bio jedan od načina i da se taj proizvod certificira jer je to ipak oznaka kvalitete, uz to projekt je lijepo zamišljen – tu je puno druženja, sajmova, prilika za promoviranje svog proizvoda a i upoznate puno kreativnih ljudi koji sudjeluju u projektu. Prednost malog otoka je što nemate puno mogućnosti pa onda kad uočite jednu morate ju iskoristiti - kaže nam Ivana Simičić koja će o svojim iskustvima, posebice u pripravi kozmetičkih proizvoda od ljekovitog bilja govoriti na predavanju koje će popratiti 1.sajam HOP-a u Zadru od 24. - 26. kolovoza.

Simičići su kao i većina „hopovaca“ u Klasteru Hrvatski otočni proizvod koji članovima osigurava istupe na tržištu putem organizacije sajmova, što je postala uspješna praksa, no značajniji korak u tom smjeru bio bi otvaranje trgovine otočnim proizvodima u Zadru, Splitu , Zagrebu. Nedavno su naime zadarska i splitska  Zračna luka otočanima ponudile prostor za ovu namjenu, ali do realizacije projekta još nije došlo. Zašto, reći će voditeljica Klastera HOP Julijana Radović Longin iz Tkona na Pašmanu: Postavlja se pitanje tko će voditi trgovinu jer udruga kao takva ne može voditi jednu trgovinu. Postoji mogućnost da udruga osnuje firmu, trgovačko društvo ili d.o.o. ili da se upravljanje prepusti nekom proizvođaču s oznakom hop, ali evo nažalost nismo uspjeli u tom smislu ali se nadamo da će se i to pokrenuti i trgovina otvoriti - pojašnjava voditeljica klastera.

Unatoč tome, oznaka Hop odnosno proizvodnja kvalitetnih domaćih proizvoda u malim serijama privlači sve više otočana koji kvalitetom moraju nadoknaditi veće troškove poslovanja.  Zadarska županija u tome prednjači , kaže nam Radović Longin:  U odnosu na ukupan broj proizvođača s Hop-oznakom kojih je 200-injak,  mi samo ove godine imamo 19 novih oznaka, a na području Zadarske županije već otprije ih imamo 40-ak.

Da je kvaliteta jedini siguran put prema domaćem, pa i inozemnom tržištu pokazat će „hopovci“ na 1. sajmu u Zadru – sireve, vino, ulje, likere, prirodnu kozmetiku, neobične suvenire kao što su pleteni bokobrani i druge otočne delicije nađite na ulici Šimuna Kožičića Benje odnosno šetnici uz Forum, od 24 kolovoza.

 

 

 

Komentari