Kako poboljšati kvalitetu medicinskih usluga?

Kako poboljšati kvalitetu medicinskih usluga?

Sanjin Strukic/PIXSELL

U sklopu obilježavanja Svjetskog dana bolesnika, zadarska Liga protiv raka predstavila je danas novoosnovani Savjet za poboljšanje kvalitete medicinskih usluga.

U mnogim zemljama diljem svijeta 11. veljače obilježava se Svjetski dan bolesnika. Utemeljio ga je papa Ivan Pavao II. 1992. godine kako bi skrenuo pozornost na bolesnike i njihove probleme. Namjera je također zahvaliti svima onima koji o bolesnicima predano skrbe. 

Savjet je osnovan radi praćenja i unapređenja kvalitete medicinskih i nemedicinskih usluga, za početak Opće bolnice Zadar. Naime, Savjet se možda u perspektivi i proširi jer bi liječnici primarne i obiteljske medicine, rečeno je također, trebali bi biti prva instanca kojoj će se obratiti pacijent sa svojim problemima. A problema i nejasnoća ima. Primjerice, osobi koja je primila kemoterapiju u Splitu na povratku do Zadra zna biti slabo - navodi Vladislav Tomčuk, tajnik Lige protiv raka Zadar: 

I sad u tom trenutku njegove slabosti treba mu pružiti odgovarajuću medicinsku skrb. Tu medicinsku skrb trebalo bi mu pružiti na odjelu koji je inače zadužen za takve pacijente, a to je onkološki odjel. Međutim, često puta se dogodi da pomoć te vrste koja mu treba, recimo da primi infuziju, obično završi na internoj iako interni odjel sam po sebi nije mjesto na kojem bi taj pacijent trebao primiti odgovarajuću medicinsku skrb. 

Uklanjanju sličnih problema upravo bi trebao doprinijeti novoosnovani savjet. Savjet ima tri člana i sastaje se 1 mjesečno. O svojem radu izvještava ravnateljstvo Opće bolnice Zadar, a sastanci su javni. 

Ako se čovjek začahuri samo u vlastiti sustav stiče dojam da ima nekih manjkavosti ali da ih u svakodnevnom radu i premošćuje , međutim uvijek je dobro na neki način čuti glas onih kojima smo okrenuti i posvećeni a to su pacijenti. Mislim da će ovo biti dobra prilika… - kazao je Dražen Zekanović,  predstavnik Opće bolnice Zadar. 

Dubravka Finka u ime Udruge za prava pacijenata tome dodaje: 

Naravno da smo se rado pridružili ovome Savjetu upravo stoga što se mi stalno zalažemo za to da pacijent bude u središtu sustava. I što više ima udruga, odnosno civilnog sektora koji će promatrati i slušati glas pacijenata to će dovesti i do veće sigurnosti pacijenata. 

Pisane primjedbe ili prijedlozi za poboljšanje medicinskih i nemedicinskih usluga mogu se ubaciti u kutije raspoređene po odjelima u zadarskoj bolnici a razmatrat će se redovito na sastancima Savjeta.

Komentari