Kako u Zadru oživjeti ovakvu vrstu turizma?

Kako u Zadru oživjeti ovakvu vrstu turizma?

Foto/Toni Pajkin

Prije dvije godine imali smo uspješno city breaks iskustvo kada je Ryanair dva puta tjedno povezivao Zadar i Haugesund u Norveškoj. Jedna norveška agencija u suradnji s domaćom je složila odličan program. Stizale su nam pohvale u superlativima, ali Ryanairu ta linija nije bila isplativa.

        davor-stipanic.jpgZadar je u cjelini slabo poznat. Mi nismo dio obveznog obrazovanja.

Engleska složenica city breaks mogla bi se neobavezno prevesti kao kratki odmori.
Javlja se sredinom 90-tih godina prošlog stoljeća, a doslovno cvate naglim i nikad promijenjenim padom cijena avionskog prijevoza nakon tragičnog događaja u New Yorku, koji još živo promiče kolektivnom sviješću čitavog svijeta.
Druga pojava koja je ovoj ponudi dala vjetar u jedra je dolazak niskotarifnih prijevoznika na avio tržište. Brz i efikasan avio prijevoz prestao je biti ikakva povlastica i postao je široko dostupan.

City breaks posao ima dvije vrste gostiju . Individualne i grupne.

Individualci na taj način, surfajući internetom mogu ostvariti neke davne snove i vidjeti mjesta koja prije nisu mogli. Sami rezerviraju i kupe kartu, nađu smještaj i često se unaprijed pobrinu za "slobodne aktivnosti". 
Naravno, za one za koje su surfajući internetom saznali.

Tu odmah moramo izuzeti metropole poput Pariza, Londona, Rima, Madrida i da ne nabrajam dalje. Njihove turističke znamenitosti su obvezno gradivo osnovne i srednje škole. Da ne govorim o romanima i filmovima čije se radnje događaju na tim mjestima ili su radnji barem bitan dio.

Kada je riječ o grupama u city breaks varijanti situacija je dosta drukčija.

Grupe se oslanjaju uglavnom na usluge putničkih agencija i povjeravaju njima da im organiziraju i osmisle boravak. Ovdje sad samo mala digresija. Jasno da ima i individualaca koji se oslanjaju na putničke agente, njihovo profesionalno iskustvo, maštu i sposobnost da pogode sklonosti svojih gostiju ili dadu prave prijedloge i sugestije.

Ono što je inozemnom putničkom agentu bitno, bilo da je riječ o grupi ili o individualcu, su informacije o odredištu za kojeg su gosti pokazali interes.

Kada je riječ o grupama, situacija je nešto lakša. Agent se, u slučaju zainteresirane grupe, javlja domaćoj agenciji koja odgovara na pitanja i prosljeđuje tražene informacije.

Kod individualaca je to malo teže. Konačna cijena u njihovom slučaju teško podnosi dva posrednika. Tada se i agenti uglavnom služe internetom i tamo dostupnim informacijama.

Mi smo prije dvije godine imali svoje izuzetno uspješno city breaks iskustvo kada je Ryanair dva puta tjedno povezivao Zadar i Haugesund u Norveškoj. Petak – ponedjeljak. Jedna norveška agencija u suradnji s domaćom je složila odličan program.

Norveška agencija je specijalizirana za rad s firmama. Ponudili su im formulu kojoj se i sad profesionalno divim i pomalo zavidim.

Vikend u Zadru

Jedan dan je bio radni, bez obzira na to radilo se o edukacijama ili team buildingu, drugi dan je bio posvećen opuštanju na nekom od izleta koji su im ponuđeni i kojeg su izabrali. Svaku večer su večerali u drugom restoranu, a za izlete su im omiljena mjesta bili lokalni OPG-ovi.

Sreća je da OPG-ova svakog dana imamo sve više, ali je nevolja što više nema tih Norvežana ili njima sličnih. Ne zato jer nisu bili zadovoljni. Upravo suprotno. Stizale su nam pohvale u superlativima, što je vrlo teško postići kada je riječ o narodu tako suzdržanog ponašanja.

Nema ih više zato jer Ryanairu ta linija u cjelini nije bila isplativa. Ono što je za ovu priču bitno je ponovno informacija.  Zadar je u cjelini slabo poznat, a daleko od toga da bi bio razvikan. Mi nismo dio obveznog obrazovanja. Mjesta s kojima se toliko ponosimo i koja se zaista nikog ne srame, nikome nisu dio opće kulture.

Nedostatak informacija, a danas je informacija jednako Internet, nam je jedna od najvećih mana. Ove grupe, koje su sve informacije dobivale zahvaljujući domaćem putničkom agentu nisu bile dovoljne da bi jasno artikuliranom avio prijevozniku punile avion i donijele dobit.

Izostali su individualci koji jednostavno nisu znali kamo to zapravo idu.

Svjedoci smo toga da se u Zadru i sada svaki dan nešto događa. Isto smo tako svjedoci kako mi domaći za to saznamo iz medija, eventualno dan prije. Uglavnom, kroz jutro toga dana, ako imamo vremena slušati radio ili listati novine. Prijeko su nam potrebni artikulirani događaji. Koordinirani i na vrijeme oglašeni.

Za početak barem to, iako se za događaje u stranim, konkurentskim gradovima i karte mogu kupiti on line već barem 15 godina.

Do slijedećeg susreta u frekvencijama turizma, stojte mi dobro.

Komentari