Maestro Repušić mladima - Ne bojte se klasike već joj se prepustite

Maestro Repušić mladima - Ne bojte se klasike već joj se prepustite

Uoči Glazbenih susreta u Sv. Donatu, uz gostovanje splitske umjetnice, flautistice Ane Domančić, koju je glazba odvela na pozornice diljem svijeta, bit će praizveden koncert za flautu i gudače istaknutoga hrvatskog skladatelja Davorina Kempfa.

Maestro Ivan Repušić, odrastao je školujući se u prostorima današnje Kneževe palače i za nju ga vezuje tuga zbog ratnih rana koje je zdanje bilo pogodilo ali i radost zbog njene obnove u velebni prostor za koji se Maestro nada da će širinom sadržaja pokriti puno kulturnih događanja. Ipak, ta nova žila kucavica kulture grada neće bit dovoljna da sa svojim kapacitetom sjedećih mjesta bude prava koncertna dvorana koju Zadar zbog svoje povijesti i kulture zaslužuje:

" Životna mi je želja da se u Zadru napravi hram kulture, dvorana koja će zaprimati puno više ljubitelja klasike ali i biti trajni i sigurni dom Zadarskom komornom orkestru na čijem sam čelu. Zapravo koncertna dvorana moj je životni san jer kada se sjetim da uoči nastupa u Sv. Stošiji u tišini i čekajući da završi sveta misa, pripremamo svoje izvedbe (na čemu smo beskrajno zahvalni nadbiskupiji), ipak puno bi nam bilo lakše da ovaj odličan komorni orkestar ima svoj stalni i komotni prostor a to bi bila koncertna dvorana".

Maestro Repušić desetak je godina u Njemačkoj na važnim mjestima šefa-dirigenta važnih europskih glazbenih kuća ,Državne opere u Hannoveru, Njemačke državna opere u Berlinu te Simfonijskog orkestra Minhenskoga radija. Ima jaku pozitivnu energiju i elan s kojim kako kaže pregustom rasporedu, ipak stiže udovoljitii novinarima a prije svega glazbenicima čiji je miljenik i zbog čega ga često samovoljno izabiru za svoga dirigenta. U njemačkom mentalitetu reda rada i discipline brzo se snašao:

" Primjerice, već 2020 te imam većinu termina, predstava i naslova popunjenima. Radi se sustavno i sezone se unaprijed planiraju 2-3 godine. Jednom se dogodilo da se pjevač uoči nastupa razbolio ali Njemačka ima 70 vrhunskih opernih pjevača i brzo je nađena zamjena".


U Hrvatskoj vidi bogat potencijal, puno glazbenika i produkcije, gostujućih angažmana ali nedostaje raspršene kulture po gradovima:

To bi značilo da nedostaje decentralizacija, odnosno i Osijek i Rijeka i Zadar i Varaždin trebali bi imati svoje hramove kulture".

Dirigiranje je naporan psihofizički angažman i poziv. Neki tvrde da nakon ravnanja djelom koje traje 3 sata izgube do dva kilograma i litre znoja. Maestro Repušić se nije vagao poslije koncerata, dodaje uz smijeh,a teže mu ipak pada intelektualni napor koji ulaže jer..

"..potrebna je stalna pažnja na stotinjak pjevača i orkestar od 80 tak ljudi, stalna razmjena informacija, interakcija, oprez da netko "ne ispadne iz stroja" a glava radi 100 na sat u nevjerojatnom fokusu. Tu je puno instinktivnih naglih i nepredvidivih reakcija"- priznaje Maestro dodajući kako su najteži dani nakon koncerta:

"Zaspati, odmoriti se i napuniti baterije, dovesti život u balans,pravi je izazov".


Maestro Repušić pozdravlja komercijalizaciju klasike ali s ukusom i mjerom, onako kako su to radili Swingle singers koji su obrađivali Bachove fuge, ili Freddie Mercury i Montserrat Caballe u" Barcelona" klasiku ali i nastupi Pavarottija i prijatelja u Veroni.

Vrlo bi mu bilo drago da i to bude poziv mladima da slušaju klasiku i da ju prigrle bez predrasuda:

" Neka se ne boje, samo neka se prepuste pa će vidjeti, možda se ugodno iznenade".

Promišljajući glazbu ovaj veleposlanik hrvatske kulture u svijetu kaže kako je ona univerzalni jezik i jedinstvena poruka za cijeli svijet a o njenoj važnosti umjesto klasičnog odgovora samo je postavio protupitanje:

" Probajte zamisliti svijet bez glazbe.. je li to uopće moguće"?

 

 

 

 

 

Komentari