Može li Zadar bolje?

Može           li Zadar bolje? Može           li Zadar bolje?

Povodom obilježavanja Europskog tjedna mobilnosti Grad Zadar, u suradnji s Agencijom za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, organizirao je raspravu „Perspektive i održivost prometnog modela Zadra“ .

Cilj je bio potaknuti diskusiju na temu održivosti postojećeg prometnog modela grada, mogućnostima za smanjenje korištenja automobila, većem korištenju alternativnih oblika prometovanja i javnog prijevoza. 

Unaprjeđenje javnog prijevoza i biciklističkih staza,  uvođenje inteligentnih prometnih sustava i novih načina održivog prijevoza potrebni su kako bi se smanjili negativni utjecaji prometa na javni prostor i poboljšali uvjeti života u gradu. Prepreka je nedostatak potrebne infrastrukture, recimo biciklističke. 

Smanjenje automobilskog prometa ne može se ostvariti bez dobrog javnog prijevoza. A prema anketama Zadrani mu između ostalog zamjeraju slabu frekvenciju autobusa, nedostatak i neredovitost linija te kašnjenja, što posebno dolazi do izražaja u turističkoj sezoni. Da unaprjeđenja tog sustava nije lako pokazuje slučaj Koprivnice gdje unatoč iznimno povoljnoj cijeni karte građani uglavnom i dalje ne koriste javni prijevoz. Osim subvencioniranja cijene karte javnog prijevoza, uz primjerice korištenje europskih fondova, potrebno je dakle dobro analizirati potrebe građane, i njima ga prilagoditi, ali prilagoditi i prometnu infrastrukturu kako bi javni prijevoz mogao neometano funkcionirati bez obzira na turističke gužve. Jedan od novih rješenja je i park and ride sustav -  odnosno kombinacija korištenja osobnog vozila i javnog prijevoza u kojem građani ostave svoj automobil na parkiralištu izvan centra grada te nastave svoje putovanje javnim gradskim prijevozom. Drugi je uspostava carsharing mjesta – gdje bi građanima bila dostupna  električna vozila koja bi po potrebi mogli koristiti.

Ako se ide prema smanjenju udjela osobnih automobila to mora biti zajednička akcija odnosno iza toga mora stajati i politička odluka grada i županije - kaže Ana Pejdo s Odjela za geografiju zadarskog Sveučilišta koja također sudjeluje u izradi prometnog masterplana. -  Dosad je napravljeno puno malih koraka, no potrebno je da se svi oni uklope u jednu veliku priču kako bi napokon ostvarili željenu promjenu.  

prilog Božidara Kolege

Komentari