Praktičnu nastavu u vrijeme Covida-19 spasio je nastavnički štrajk!

Praktičnu nastavu u vrijeme Covida-19 spasio je nastavnički štrajk!

Photo: Marko Jurinec/PIXSELL

Dok se teoretski dio nastave manje-više uspješno odvija modelom predavanja na daljinu, putem interneta i televizije, puno veći problem je odrađivanje stručne prakse u srednjim školama. Kako će frizeri, automehatroničari, konobari i ostali steći potrebna praktična znanja u ovoj školskoj godini?

U završnicu ulazi jedna od najneobičnijih školskih godina u povijesti. Nakon što je njezino prvo polugodište obilježio štrajk tijekom listopada i studenoga, drugo polugodište je – zahvaljujući koronavirusu – obilježeno nastavom od kuće. Dok se većina učenika posljednjih tjedana već prilagodila takvom obliku nastave, veliko je pitanje kako će u ovom razdoblju potrebna znanja steći oni učenici koji uz nastavu u školama odrađuju praktičnu nastavu kod poslodavaca. Ravnatelj zadarske Strukovne škole Vice Vlatkovića, Tihomir Tomčić ističe kako ih je u tom slučaju od koronavirusa spasio upravo spomenuti štrajk:

Mi smo tada preporučili svim našim učenicima da ne idu na praksu samo 2 dana kad inače trebaju ići po rasporedu nego da iskoriste svih 5 dana da idu na praktičnu nastavu kod svojih obrtnika, u poduzeća, firme, gradilišta... Većina njih je to tako i činila, a oni koji to nisu radili – oni će definitivno imati problema s kompetencijama koje trebaju steći.

U Poljoprivredno, prehrambeno i veterinarskoj školi Stanka Ožanića praktična nastava izvodi se slično kao i teoretska nastava na daljinu, kaže ravnateljica Jelena Gulan:

Treba napomenuti da je nama možda i olakšano jer imamo klasične programe mesara, pekara i cvjećara. Znači, nemamo taj dio odraditi kod poslodavca pa nam je puno lakše u odnosu na jedinstveni model obrazovanja.

Praktična nastava u ugostiteljskim objektima koju nije moguće izvoditi u ovom vremenu, izvodit će se dodatno u sljedećoj školskoj godini, kaže čelna osoba zadarske Hotelijersko turističke i ugostiteljske škole, Diana Radić Škara. Dotad, praktičnu nastavu kuharstva, slastičarstva i ugostiteljskog posluživanja održavaju internetskim putem.

Nastavnici šalju uratke, djeca im vraćaju, otvoreni su kanali preko „teamsa” i virtualnih učionica. Isto tako, Agencija za strukovno obrazovanje otvorila je YouTube kanal sa svim mogućim prezentacijama tako da su im otvorene sve moguće platforme i opcije.

Pojednostavljeno, u virutalnom svijetu učenici jedan drugom kuhaju i poslužuju se. Nije idealno stanje ali je najbolje moguće, složno kažu ravnatelji.

Komentari