Premuda: položen novi kabel za struju

Premuda: položen novi kabel za struju

foto: TZ grada Zadra

Žitelji Premude koji već mjesecima imaju problema s opskrbom električnom energijom jer je dotrajali kabel kojim struja dolazi s kopna preko Silbe često pucao, dočekali su napokon polaganje novoga kabela pa se u tjednima koji slijede nadaju i normalizaciji opskrbe.

U petak 3. svibnja djelatnici splitske Elektre položili su novi podmorski kabel, kazao nam je Veljko Žuvanić, vlasnik jedine trgovine na udaljenoj Premudi : Položili su novi kabel između  Silbe i Premude i sad još ide spajanje kabela, ako ih vrijeme posluži možda to odrade  idući tjedan pa da se situacija vrati u normalu. U međuvremenu agregat na otoku radi 24 sata dnevno, tu nema problema.

Do prekida podmorskog kabela dolazilo je u više navrata, pa su mještani preko grada Zadra, pa i ministra Olega Butkovića za njegova radnog posjeta Zadru, upozorili na potrebu da se on više ne popravlja već da se postavi novi kabel: Uspjeli smo se izboriti za novi kabel, zbog situacije s koronavirusom to se malo razvuklo ali evo u petak je bila Elektra s trajektom iz Splita i položili su kabele i vjerujem da će ovih dana to pospajati - ispričao je Žuvanić za naš program.

Mještani su u više navrata upozorili na ribarske aktivnosti u tom području  koje su možda bile uzrokom oštećenja kabela. Valjda će institucije odraditi svoj posao da se oko kabela ne sidre brodovi. Mi apsolutno nemamo ništa protiv ribarenja ali bismo htjeli da se maknu od kabela jer je neugodno ostati bez struje, posebice u ovim uvjetima kad se mora ostati doma.

Inače na Premudi trenutačno boravi 150-ak žitelja što je nešto više nego što je uobičajeno u zimskom razdoblju, otkriva nam Žuvanić : Stanovnika je sada nešto više, nema ih iz Zagreba ili Slovenije nego su domaći došli jer su zatvorene škole.

Na naš upit jesu li Premujani zadovoljni odobrenim pomorskim vezama prema Zadru u ovo doba pandemije koronavirusa, naš sugovornik odgovara: Imamo 4 katamaranske i jednu trajektnu liniju sedmično, bili bi puno sretniji da imamo samo dvije trajektne tjedno i to bi nam bilo dosta. Problem nam je jer katamaranom možemo prevoziti samo kruh, dobavljači ne žele krcati drugu robu na katamarane. Zato naručujemo veće količine proizvoda samo jednom tjedno pa roba nije svježa, ostane nam trgovina bez mliječnih proizvoda i voća i povrća. Puno bolje bi nam rješenje bilo dva puta tjedno trajektom, javili smo to mjerodavnima ali vidimo da nema baš nekog razumijevanja.

 

Komentari