Prodaja aranžmana za Hrvatsku odlična, za inozemstvo posustaje

Prodaja aranžmana za Hrvatsku odlična, za inozemstvo posustaje

foto: Filip Brala / Pixsell

Poslovanje putničkih agencija u Hrvatskoj nešto je bolje nego prije, prodaja aranžmana i prihodi ove godine rastu, no agencije i dalje opterećuje niz problema, ističe zadarski poduzetnik Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e. Borimo se s neadekvatnim propisima, radom na crno, nesigurnostima u svijetu...

Zadarski poduzetnik Tomislav Fain, vlasnik agencije Terra Travel, za HINU ističe:

               Ova godina se i za agencije, kao i za druge u turizmu, odvija dobro i vjerujemo da će tako i završiti. Naše članice su u nedavnoj anketi kazale da im je prodaja aranžmana za ljeto u Hrvatskoj porasla u rasponu od 5 do 15 posto u odnosu na lani, kod rijetkih je i za 30 posto bolja, pri čemu se aranžmani za Hrvatsku stranim turistima prodaju odlično. Dobro ide prodaja i domaćim turistima, no zbog nesigurnosti u nekim gradovima Europe, terorizma, potresa i sličnog malo posustaje prodaja inozemnih aranžmana domaćim turistima, iznosi Fain trendove prodaje.
Napominjući kako 200-ak putničkih agencija-članica UHPA-e (Udruge hrvatskih putničkih agencija) u ukupnom turističkom prometu čine udjel oko 50 posto, Fain skreće pažnju i na njihovu važnost za pred i posezonu u kojima agencije dovode oko 80 posto svih turista u Hrvatskoj.

Među zakonskim preduvjetima za bolje poslovanje i konkurentnost prioritet je donošenje zakona o pružanju usluga u turizmu navodi Fain: Do 1. srpnja iduće godine moramo ga uskladiti s direktivama EU-a, kaže Fain. Smatra i da bi se taj zakon trebao donijeti i prije, možda već početkom iduće godine, da se stigne sve pripremiti i s njim uskladiti do početka proljetnog i ljetnog dijela iduće sezone, a agencije se nadaju, kako kaže, slijedom razumijevanja u resornom i ministarstvu financija, i boljem oporezivanju agencijskih usluga, pa i ukidanju europske porezne direktive koja im nameće neodrživu primjenu posebnog postupka dvostrukog oporezivanja.
             Dvostruko oporezivanje, uz PDV od 25 posto, koje imaju domaće agencije smatramo i dalje neodrživim, te kao i ostali u turizmu želimo manje i konkurentnije stope. Smeta nas i rad na crno, koji je, unatoč raznim mjerama, i dalje prisutan u turizmu, kao i nelojalna konkurencija, primjerice u prodaji izleta, transfera i drugog. Treba nam i učinkovitija inspekcija, kao i još bolja suradnja javnog i privatnog sektora, a pogotovo za razvoj turizma na kontinentu, za što se agencije dosta trude, no bez investicija u smještajne kapacitete, to će i dalje ići sporo, poručio je Fain.
Ističe i da UHPA po svim tim pitanjima nalazi dosta razumijevanja u Ministarstvu turizma, s kojim, kao i s Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ), dobro surađuje.

Komentari