"Projekti kao TSW Festival ključni su za produženje turističke sezone"

"Projekti kao TSW Festival ključni su za produženje turističke sezone"

foto: Dino Stanin / Pixsell

"Svjesni smo potencijala dalekih tržišta, posebice Azije u kojoj se svake godine provodi pojačana promocija" - tvrdi ministar turizma Gari Capelli koji je iskazao podršku zadarskom jedinstvenom projektu i jednom od rijetkih koji se događa u jadranskim destinacijama zimi.

Na samom otvorenju, prvog dana trećeg izdanja gastronomskog spektakla „Tuna, sushi & Wine festival“, u srijedu 1. veljače jedan od uzvanika i gostiju bit će hrvatski ministar turizma Gari Cappelli.  To je dio priče koju Ministarstvo podržava kroz projekt Hrvatska 365 - javljaju iz zadarske Turističke zajednice :

 

Gospodine Cappelli, kako procjenjujete značaj Tuna, Sushi & Wine festivala – u zimskom periodu i duboko u posezoni – s obzirom da je Zadar, prije svega, ljetna destinacija?

Održavanja manifestacija izvan ljetne sezone izuzetno je važno za destinaciju, ali i za cjelokupni turizam naše zemlje jer je sezonalnost još uvijek jedan od glavnih izazova s kojim se borimo. Iako je primjetan trend produljenja sezone van ljetnih mjeseci, upravo je stvaranje zanimljive i drukčije ponude poput raznih gastro, kulturnih i sportskih manifestacija ključno za dodatno snaženje tog procesa. Vrijeme je da počnemo govoriti o turističkoj godini jer Hrvatska ima sve preduvjete za to. Osim obale, imamo predivnu i zanimljivu unutrašnjost, pa uz jačanje kvalitete usluge, ali i same ponude, vjerujem da Hrvatska u narednim godinama može postati cjelogodišnja turistička destinacija.

 

Najavili ste pojačane aktivnosti za produljenje sezone i iskorak prema azijskim tržištima. Je li Tuna, Sushi & Wine festival – kao spoj gastronomsko-turističkog te eventa kulturne i gospodarske razmjene – priča koja ide u tom smjeru?

Svakako. Tuna, Sushi &Wine festival odličan je mamac za turiste, kako domaće, tako i strane, posebice kada je riječ o gostima iz Japana te ostalih dalekih tržišta. Prilika da posjete Hrvatsku, odnosno tradicionalno ljetnu destinaciju u ovim zimskim mjesecima, savršen je način da upoznaju i ostale ljepote Zadra, ali i cijele Dalmacije.

 

Očekivani povratak mediteranskih destinacija poput Tunisa, Maroka i Alžira na turističko tržište, kao i Turske i Grčke sa stabilnijim političkim prilikama, može predstavljati određeni gubitak europskih gostiju. Je li značajnije osvajanje azijskog tržišta pravi put da Hrvatska ne osjeti takve promjene?

Hrvatska se do sada dovoljno snažno etablirala na svjetskoj karti turističkih odredišta, a turistički promet i financijski pokazatelji koje ostvarujemo dokaz su da smo jedna od najtraženijih destinacija na Mediteranu, a i šire. Prema informacijama koje nam stižu sa sajmova, ali i prema trenutnom stanju bookinga, Hrvatska je i dalje popularna, aktualna i tražena destinacija. Također, prema nedavno objavljenom vodiču za kampove njemačkog ADAC-a, za turiste iz Njemačke druga smo najpopularnija destinacija, što je važan podatak budući da su nam Nijemci najčešći gosti. Dobre vijesti stižu nam i iz Ujedinjenog Kraljevstva gdje Hrvatska ima najveći porast od svih destinacija. Budući da je siječanj mjesec jakog bookinga u UK , to su jako dobri pokazatelji. Uz 19 novih letova iz UK za 2017. godinu, mislim da će sezona biti dobra! Također, posjetio sam i Francusku te se susreo sa svim većim igračima na njihovom tržištu koji također ulijevaju optimizam. Naravno, uz prioritetno europsko tržište, svjesni smo potencijala dalekih tržišta, posebice Azije koja za nas ima ogroman turistički potencijal, posebice kada govorimo o dolascima izvan ljetnih mjeseci. Stoga se svake godine provodi pojačana promocija i na udaljenim tržištima. Otvaranje novih tržišta nam je apsolutni prioritet. Tako ćemo u svibnju posjetiti Kinu, gdje zajedno sa Slovenijom imamo radionice i predstavljanje naših destinacija. Također, razmišljamo o otvaranju ureda Hrvatske turističke zajednice u Šangaju, zajedno s našom gospodarskom komorom.

Komentari