Radovi u Gaženici počeli, ribarima treba siguran zimski vez

Radovi u Gaženici počeli, ribarima treba siguran zimski vez Radovi u Gaženici počeli, ribarima treba siguran zimski vez

foto: SJM

Za 14 mjeseci u zadarskoj luci Gaženici bi pored putničkog terminala trebala osvanuti i suvremena ribarska luka. 27 milijuna kuna vrijedni radovi počeli su prije 4 dana pa je na teren stigla građevinska operativa tvrtke Kali gradnja sa svojim kooperantima.

Ribari pozdravljaju važan projekt, no ujedno upozoravaju kako im nisu osigurana adekvatna mjesta za privez koča i plivarica dok traju radovi.  U Cehu ribara županijske obrtniče komore navode kako članovi koriste 170 brodova, od toga 60-ak velikih ribarica kojima je za izvođenje radova u Gaženici za iskrcaj ribe odobreno korištenje dijela obale u Gradskoj luci kod carine, jedan gat u teretnom dijelu Gaženice te jedan u putničkom dijelu. Međutim kako se približava zimsko razdoblje raste zabrinutost, navodi predsjednik Ceha Neven Vitlov:  Ide zimski period, idu nevremena, dva lovostaja do drugog mjeseca i ako brodovi nisu sigurni to nam je veliki problem. Tu je zakazala Lučka uprava, ja sam prije dva mjeseca tražio sastanak sa Škifićem i još ga nisam dobio. Kako su sad privezani brodovi  to je katastrofa, naslagani su ko srdele. Nije ponuđena nikakva alternativa, osim one za iskrcaj, ali ne i za dugoročan privez kad završi škur ,imamo 60 velikih brodova u Zadarskoj županiji koji se nemaju gdje smjestiti. Tu LUZ nema sluha - tvrdi Vitlov.

Što Ceh predlaže pitamo: Predlažemo u Gradskoj luci jedan na tri broda da se privežu točno s imenom i prezimenom. U Gaženici da nam od obale duge 250 metara, odobre 50 metara da se dopusti da se vežu 4 broda jedan na drugoga. To nije za manipulaciju, nego da se može privezati kad završi škur, to ne smeta nikome. Neka oni nastavljaju obavlajti svoj posao, to nikom ne smeta - kazao nam je Vitlov. 

U Lučkoj upravi Zadar svjesni su manjka mjesta za zimovanje flote, upravo zato će se, kazao nam je ravnatelj Robert Škifić, radovi nastojati ubrzati: Zbog potreba prostora za iskrcaj i nedostatka lučkog prostora za vez za lovostaja želimo sve tri faze napasti ujednom, da završimo što prije. Osigurali smo istovar u gradu Zadru za pretovar i u Gaženici na vezu 1, i u teretnoj luci vez 2. Što se tiče smještaja za vrijeme lovostaja, u 11.mjesecu završavamo s Lamjanom iako to nije dostatno mjesta za sve brodove ali nastojati ćemo prema mogućnostima ŽLU iznaći mogućnost za privez ribarica za vrijeme lovostaja.

Mi ne želimo uzrokovati kašnjenje radova u Gaženici, naš je interes da se radovi što prije završe, u slučaju da krenemo improvizirati na gradilištu može se dogoditi da se oni produže, što nam u svakom slučaju nije u interesu - kazao je za program Radio Zadra Škifić.

Kompromisno rješenje moglo bi se naći u mjesnim lučicama po otocima, a tu je sad na potezu Županijska lučka uprava. U konačnici Zadar će za 14 mjeseci dobiti suvremenu ribarsku luku s travel-liftom za velike brodove, skladištima i servisnim površinama, u što će se iz EU fondova sliti 20, te još 7 milijuna kuna iz državnog proračuna.

Neven Vitlov / Robert Škifić

Komentari