S 25 novih autobusa Zadar dobiva najmlađi vozni park u Hrvatskoj

S 25 novih autobusa Zadar dobiva najmlađi vozni park u Hrvatskoj S 25 novih autobusa Zadar dobiva najmlađi vozni park u Hrvatskoj

Dino Stanin/PIXSELL

Najkasnije do kraja ljeta zadarski javni prijevoznik Liburnija dobit će 25 novih autobusa. Projektom financiranim europskim i državnim novcem Zadar će imati najmlađi vozni park u Hrvatskoj, a osim poboljšanja kvalitete usluge značajno će se smanjiti i zagađenje zraka.

Da vam netko udvostruči godišnji kućni budžet, Vašoj sreći vjerojatno ne bi bilo kraja. Upravo se to dogodilo Liburniji pa je jasno zašto je njezin direktor Edvin Šimunov bio izvrsno raspoložen na današnjoj medijskoj konferenciji u Hotelu Kolovare. U ugovoru potpisanom početkom siječnja jasno stoji da će najkasnije u rujnu dobiti 25 novih autobusa:

Vrijednost projekta je visina cjelogodišnjeg prihoda Liburnije, 44,9 milijuna kuna. Dakle, 85 % toga iznosa su bespovratna sredstava Europske unije, a 15 % sredstava Ministarstva pomorstva, pomorstva i infrastrukture.

I tom trećinom će Liburnija imati vozni park star sedam godina. Bit će to najmlađi gradski i jedan od najmlađih županijskih voznih parkova u Hrvatskoj. Šest gradskih i 19 prigradskih autobusa dostavit će najpovoljniji ponuđač - zagrebačka tvrtka Autobus. Bit će klimatizirani, gradski će biti niskopodni s rampom za osobe s invaliditetom i moći će primiti do 90 ljudi, kaže direktor Robert Vrhovski:

Druga grupa je prigradsko vozilo koje je opremljeno liftom za invalide. Treća grupa, radi se o čistom prigradskom vozilu, nema mogućnost prihvata invalida nego samo osoba s težom pokretljivosti.

Konačno će ujesen Liburnija moći umiroviti neke svoje rekordere, a među 86 postojećih autobusa ima i starijih od 20 godina s više od 2 milijuna prijeđenih kilometara. Ne treba posebno naglašavati koliko su oni štetni za okoliš. Dolaskom novih, u atmosferu će se godišnje ispuštati čak tona ugljičnog dioksida manje nego do sada. Lijepa vijest za budućnost, a ona Liburniji donosi još jedan europski projekt, ističe Šimunov:

Tu se planira uvođenje elektronskog sustava naplate i prodaje karata, dakle, beskontaktne kartice prilikom ulaska u autobus. Naravno, na to se nadograđuje sustav upravljanja prometom, opremanje važnijih stajališta modernim sustavom obavještavanja; to su infodispleji, informacije o kašnjenju autobusa...

Sve će ovo stvoriti prostor za povećanje učestalosti pojedinih linija, a u skoroj budućnosti i uvođenje kružne linije, za početak u eksperimentalnoj fazi.

LIBURNIJA

Komentari