Sunce i more imamo, ali ljubav prema Zadru ide kroz želudac

02.08.2019 14:23
Filip Matijević
Marko Dimic/PIXSELL
Turistički vodič Šime Botica o interesu turista: "Oni vole vidjeti organsku hranu naše farmere, OPG-ovce. I oni su jako sretni kada dožive turiste tako da taj doticaj našeg života je ono što njih interesira najviše."
Svakodnevno slušamo kako je ova turistička sezona lošija od lanjske. Ipak, nije posvuda tako. Zadar je turistički srpanj završio u plusu. Stiglo je pet posto više turista nego u istom mjesecu lani, a i dalje ih u grad privlače uobičajeni sadržaji.
Sunce i more glavni su zadarski turistički aduti i ove sezone. Tvrde tako i turisti:
Vrlo lijep grad, sunčan i more je savršeno
More, toplina mora
Ipak, domišljatost ili pak splet okolnosti osigurao je i poneku posebnost koja turiste zainteresira kada dođu u Donatov grad, kaže turistički vodič, Šime Botica:
Imamo i skrivenih aduta, crkva u kafiću, crkva u banci, dolje niže imamo galeriju umjetnosti i suvenira i unutar nje kripta skrivena... tako da imamo što pokazati, svakako pjaca i peškarija
Dvije posljednje lokacije ono su što turisti traže i što im se sviđa jer se tamo krije - domaća hrana:
Tržnica gdje smo sada bili, kupili smo ribu za roštilj
Sve mi se sviđa, ljudi, hrana, spomenici, ambijent je vrlo lijep
Ipak, u tom ambijentu previše je onoga što se ne uklapa u mediteransko ozračje zbog kojeg gosti dolaze u Zadar. Prije svega, riječ je o hrani i suvenirima. I turisti to primjećuju, kaže Botica:
Oni vole vidjeti organsku hranu naše farmere, OPG-ovce. I oni su jako sretni kada dožive turiste tako da jedan taj doticaj našeg života je ono što njih interesira najviše
Uspije li se u sljedećim sezonama na ponudu staviti snažniji domaći pečat pa, osim prirode, ponudimo strancima i autohtona djela naših ruku, prihodi od turizma nastavit će rasti.
Turizam ZD -srpanj