U Jadroliniji pregovori o novom kolektivnom ugovoru

U Jadroliniji pregovori o novom kolektivnom ugovoru

Filip Brala/PIXSELL

U riječkoj Jadroliniji postojeći kolektivni ugovor nije se mijenjao u zadnjih 21 godinu, pa su uprava i sindikati ponovno počeli pregovarati o novom kolektivnom ugovoru. I jedna i druga strana slažu se kako zbog liberaliziranoga tržišta treba donijeti nacionalni kolektivni ugovor.

Nacionalnim ugovorom bi se izbjegla nelojalna konkurencija brodara iz drugih država, smatraju i jedni i drugi. Izvršni direktor Dalibor Čandrlić kaže kako su u upravi Jadrolinije svjesni potrebe donošenja novoga kolektivnoga ugovora zbog čega su već osnovane brojne radne skupine i pregovarački tim. Dragomir Mucić, predstavnik Sindikata pomoraca Hrvatske u Jadroliniji dodaje kako pregovori stalno kreću iznova i staju u vrijeme turističke sezone: Dođemo do određene stavke, zapnemo na nekoj točki, nekom članku, npr. članku o radnom vremenu i tu se prekinu pregovori. Onda slijedeće godine iznova...

Osim kolektivnoga ugovora u samoj Jadroliniji donošenje Nacionalnoga kolektivnog ugovora potrebno je i zbog liberaliziranoga tržišta. Jadrolinija za sada „drži" 34 unutarnje linije, kaže Čandrlić : Želimo da svaki onaj tko će danas ili sutra doći na to tržište mora poštivati standarde koje će definirati novi kolektivni ugovor, tako da ove 34 linije koje mi održavamo i vjerujemo da ćemo i dalje u tome sudjelovati i uopće se ne bojimo budućnosti, ići ćemo u obnovu flote. S njim se slaže i Dragomir Mucić: Normalno, namjera je da se zaštite pomorci ali je isto tako namjera da se zaštiti jadrolinija jer svi ostali brodari, od moguće nelojalne konkurencije koja će sutra doći u Jadran. 

Od 1700 zaposlenih u Jadroliniji, 1200 je pomoraca - ostatak su agencijski radnici, podrška i uprava. Riješio se i dobar dio radnika zaposlenih na određeno vrijeme. Direktor Čandrlić ističe - u ovoj godini 66, a lani stotinu. Taj potez uprave sindikat pozdravlja: Međutim i dalje ih ima. I sigurno će u Jadroliniji i dalje postojati ugovor na određeno vrijeme, jer jednostavno, Jadrolinija je takav tip kompanije u kojoj se gro poslova odvija i održava kroz sezonu.

Plaće su u Jadroliniji porasle zadnji put u travnju prošle godine, i kako kaže Čandrlić nitko nema nižu od minimalne. Spominje i druge pogodnosti: Jadrolinija ima u tom pogledu i razne nadstandarde, kroz razne potpore, prigodne nagrade, edukacije, školovanja, opremu.

Dragomir Mucić još ističe: Zadnje povećanje plaće od 5 posto na žalost nisu osjetile kategorije pomoraca nižih zvanja: mornar, kormilar ili radnici na kopnu, kategorije čistačica.
U svakom slučaju važno je da se pregovori vode i da završe potpisivanjem Nacionalnog kolektivnog ugovora.

 

Komentari