Važno je da dijete zadržava koncentraciju sukladno svojoj dobi

Važno je da dijete zadržava koncentraciju sukladno svojoj dobi

foto: Žarko Bašić / Pixsell

Početak školske godine izazov je za cijelu obitelj. Objavljeni su i mnogi priručnici na temu „Kako pripremiti dijete za prvi razred škole". S jednom od autorica, psihologinjom Verom Šušić razgovarala je Žana Morović-Rudić.

To što vaš prvašić ne zna tečno čitati i ne piše sva slova ne treba vas zabirnjavati, naglašava naša susgovornica: 

              Važno da su usvojene predvještine, predčitačke i predmatematičke vještine. Već je na provjerama budućih učenika prije upisa u 1. razred našim stručnim službama jasno da će u isto razredu sjediti djeca koja su već svladala čitanje i pisanje, te osnovne matematičke operacije dok s druge strane imate djecu koja nisu usvojila do kraja niti predvještine.

No svaki dobar učitelj znat će balansirati u razredu, u kojem sva djeca nisu istoga predznanja. Puno je važnije da dijete zadržava koncentraciju sukladno svojoj dobi, dodaje Vera Šušić:

               U prvom razredu bi dijete trebalo moći zadržati koncentraciju i pažnju na zadatak 15 - 20 minuta, na igru može i do 60 minuta ali ako ima nekih većih problema za zadržavanjem koncentracije uvijek je tu stručni tim škole.

Emocionalna zrelost iznimno je važna za početak školovanja. Kako prihvaća uspjeh ili neuspjeh, kako kontrolira svoje emocije. Ukoliko primjetimo bilo kakve probleme stručne službe škole će reagirati, dodaje. Za osnovnoškolce je stresan i prijelaz u više razrede. Ništa manje nisu zabrinuti ni roditelji.

             Roditelji najčešće pitaju - trebamo li i dalje učiti s djetetom? Naravno da je to individualno, ali roditelj bi od samoga početka trebali biti uz dijete, pratiti ga, procijeniti može li se petaš sam organizirati.

Suradnja roditelja s učiteljima i nastavnicima iznimno je važna. Pred djetetom ne bi trebalo nikad komentirati rad škole u negativnom kontekstu. Evemntualne probleme rješavati na informacijama, a sve u cilju razvoja pozitivnog stava prema školi i učenju.

 

Komentari