Večeras počinje festival novog kazališta ZadArsNova

Večeras počinje festival novog kazališta ZadArsNova

Večeras u 21 sat na Gradskoj tržnici Prle i Tiha / Digital Burek priređuju Performans otvaranja, kojiim počinje ovogodišnji festival novog kazališta ZadArsNova. Zadar snova od utorka 7. do utorka 15. kolovoza donosi deset izvedbi domaćih i stranih umjetnika.

Izvedbena umjetnost je naše ime i naš jezik. Umjetnost nije u riječima već u značenju, riječi mogu biti umjetnost, ali gorki okus nije riječ. Tiho ili subverzivno, vidljivo ili jasno, nekome je borac za slobodu kriminalac, izbjeglica okupator, a građanin nešto suprotno od sustava. Nekom je oslobođenje svijesti pobjeda života, i to je naša borba, naša misija. Prle i Tiha, u 21 sat na Pijaci, performans otvaranja.

Ivica Buljan je nosivi stup naše izvedbene i kazališne scene, a njegova je najveća kvaliteta edukacijska, izbor djela koja donosi na scenu i niti kojima povezuje umjetnički sadržaj s autorovim kontekstom i onda sve skupa s trenutkom nam svagdašnjim, stavlja vas u poziciju da samo kažete – Da.

Kerstin Lenhart dolazi iz Teaterhaus Jena, najzapadnijeg grada bivše istočne Njemačke, koji ipak ne uživa blagostanje ni u kulturnom ni u društvenom pogledu. O ženi iz tog rakursa Kerstin će svoja iskustva razmijeniti sa ženama štićenicama zadarskog Staračkog doma, a rezultat će predstaviti kroz izvedbu Željka Marovića, glumca sa stažem u kazalištu Maxim Gorki u Berlinu, mjestu gdje se puls progresivnog i angažiranog kazališta osjeti ponajbolje u odnosu na sav europski politički prostor.

Damir Bartol Indoš je čovjek mekane riječi, no njih ne koristi toliko u izvedbi, i češće su projekcija, a naročito zvuk. No u riječima njegovog muzičkog kazališta više nije mek, o naprotiv, ono što se jasno vidi je njegov duh koji izlazi iz mašina kojima se služi da nam taj smisao, to značenje približi, a snaga i energija koje iz toga proizlaze su i gorivo naše ustrajnosti u radu na nezavisnoj kulturnoj sceni.

Ersan Mondtag je najveće redateljsko ime koje ove godine radi u Hrvatskoj, sama ta činjenica je dovoljna da zapanji ovdašnji kazališni svijet, jer kako je moguće da najvruće ime (srednje)evropskog kazališta dolazi napraviti predstavu na najsiromašnijem festivalu u toj istoj Europi. Festival je izazivao čuđenje i ranije, to mu je skrivena misija, ali čuda koja izvodi Ersan, e to… trebate vidjeti za vjerovati.

Branko Šimić, redatelj rodom iz Tuzle, selektor festivala KRASS u matičnom Kampnagel teatru u Hamburgu, još jednoj vitalnoj točci suvremenog kazališta, postavlja Operu za tri groša Bertolta Brechta u formi hip-hip opere koju je prilagodio Edo Maajka. Glazbeni narativ zamjenjuje dramski, glumački izraz je moderni ples, a jezik predstave je performativan. U predstavi nastupa njemačka plesna grupa, i drugi. E da, predstava se izvodi na trgu ispred hotela Iž, a nakon toga u Hamburgu.

Izvanredni Bob, dolazi s oznakom Bitef, treba li što dodati. Svjesni ste stvarnosti, ali ne sasvim i svoje uloge u njoj, promatrate, kapirate i dejstvujete, stvar hoda, život ide. Jeste li ikad posumnjali u ono što vidite, jesu li ikad stvarnost i naš život sasvim jasni? Najtečnijim jezikom suvremenog kazališta za te nedoumice pobrinuti će se Bob Milošević, vizualno-verbalni Buffer dolazi s 'one strane regije' da bi nam otvorio izvedbeno pogonjeni digitalni uvid u esencijalno svekozmičkog bivstva. Pričekajte…

Sandra Sterle, Milijana Babić i Kristina Marić u Noći performansa, Moritz Sauer predvodi evropske kazalištarce raspoređene na 4 radionice o suvremenom postojanju potpomognutom artom, Jagoda Cupać i Šareni Artikl u Razvoju strategije i Zadar Civil rade direktno s građanima, a Karavan snova obilježava izvedbene lokacije plesnim vibrama. Zadar snova 2018., saznaj više, popravi svoj rekord.

Komentari