Zadarskoj ljepoti ne može se odoljeti

Zadarskoj ljepoti ne može se odoljeti

Unatoč oblačnom nebu, ljeto ne posustaje. Iako su one najveće gužve popustile Zadar je i dalje pun turista. Najpoželjnija europska destinacija ove je sezone privukla goste iz cijeloga svijeta.

U Zadru u rujnu još uvijek je gomila turista. Gradska žila kucavica je prenapučena, a Grad se i dalje muči s malenim brojem hotela pa ne čudi da je na Internetu oglašeno više od sedam tisuća privatnih smještajnih jedinica. Vlasnici apartmana trljaju ruke, kako i ne bi kad kažu da su popunjeni više od 150 dana na godinu.

Prvi put smo u Zadru, sve je fantastično, prvo smo htjeli u hotel, ali smo zakasnile i izabrale ovo mjesto. nismo požalile ni sekunde. - kaže Zsuzsa Antol.

U obiteljski posao s apartmanima prije pet godina upustio se Ive. Nije mu žao, a planira proširiti postojeće kapacitete.

Ministarstvo turizma nam je dalo fenomenalne uvjete, i vidjeli smo da u Zadru fali kvalitetan smještaj. Počeli smo s tim da je prva godina bila malo teška, ali s vremenom smo se naučili s obzirom da nismo završili nikakve turističke škole i radimo jako dobro. - ističe Ive Galešić, vlasnik apartmana.

Dobro radi i zračna luka Zadar, prošlo je deset godina otkako je ovdje počeo letjeti Ryan air, niskobudžetna kompanija koja gomile turista iskrcava nekoliko kilometara ispred samog rada. Putnički promet raste iz godine u godinu, a realno je da će malena zračna luka dočekati svog pola milijuntnog putnika ranije nego što je uobičajeno.

Turisti dolaze iz iz europskih destnacija, tj 28. Najbolje su popunjeni London, Brisel i Dublin, a od država Njemačka, Velika Britanija i Francuska. - kaže Irena Čosić, direktorica Zračne luke Zadar.

Vidi se to u svakom kutu grada. Titula najbolje europske destinacije pomogla je u marketinškom brendiranju.

Svi pokazatelji za kolovoz možemo govoriti o povećanjima, za kolovoz i noćenjima, što se tiče prvioh sedam mjseci ima povećanja noćenja od sedamanest tisuća više, a u prvoj sedam mjeseci trideset noćenja više. - navodi Ante Rados, direktor Turističke zajednice Grada Zadra.

Turistički rast prate i investicije.Turisthotel je jedan od najvećih ulagača.Pokazuju nam svoj novi hostel.

U ovaj hostel uložili smo milijun i po eura, ima 90 kreveta i 30 soba. To je novi tip hostela višeg standarda, i mogu reći da smo pokrenuli jedan novi trend ,a 2015 smo dobili nagradu HGK kao najbolji hostel u Hrvatskoj. - kaže Martina Knežević, direktorica marketinga Turisthotela.

Trend pokreću i mladi inovatori, nakon špice sezone, turiste pokušavaju zadržati u Gradu. Taste and travel festival pokrenula su četvorica mladih prijatelja.

Prije tri godine smo se povezali svi koji radimo i došla je ideja da u zadru mom rodnom gradu, organiziramo ovakvu manifestaciju. - objašnjava Jakov Kolega, organizator manifestacije Taste and Travel.

Traži se sve, autohtono,domaće i samo ne obično, a to najbolje znaju proizvođači.

To vam je slatki namaz od čili paprike. Odakle, iz Meksika?
Ne, ne iz Čučerja, Zagreb. to vam je čučerski čili. - kaže nam Bruna Mudrinić iz OPG-a Mudrić.

Turističko nepce je razumljivo oduševljeno.

Vrlo je zanimljivo, a poprilično je oštro, moram prizanti da nisam ovo očekivala. - govori Antonela, turist.

Baš kao i Zadar, i dalje malen, gleda u leđa Dubrovniku i Splitu, ali je našao svoje mjesto na turističkoj karti Dalmacije zahvaljujući svojim posebnostima. Mjesto na kojem turisti ostaju kraće, ali svakako odavde i s opjevanih morskih orgulja nose samo lijepe uspomene.

Komentari