Zadru je nužno oživljavanje željezničkog prometa

Zadru je nužno oživljavanje željezničkog prometa

Nikola Cutuk/PIXSELL

Nedavna najava kineskih ulagača u Luku Zadar kako su osim dokapitalizacije Luke, spremni uložiti u obnovu i modernizaciju ličkog dijela željezničke pruge odnosno revitalizirati Unsku prugu naišla je na pozitivne reakcije, i to ne samo u Zadru već i u Bosni i Hercegovini.

Ponovno bi se tako oživio teretni promet do zadarske luke koji je ugašen prije 3 godine. 2010. godine željeznički prijevoz roba u Zadru dosezao je 500 000 tona, da bi, prema podacima Državnog zavoda za statistiku, 2015. godine pao na svega 11 000 tona, a potom sasvim ugasnuo. 

capture.jpg

 

Oživljavanje teretnog željezničkog prometa svakako bi bio poticaj zadarskim poduzetnicima te u sinergiji s novim ulaganjama u zadarsku luku omogućio brži rast zadarskog gospodarstva. 

Pad prometa roba u željezničkom prometu pratio je naime i pad prometa roba u zadarskoj luci, odnosno lukama u zadarskom akvatoriju. 

 

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku 2010. godine u lukama na području Lučke kapetanije Zadar ostvareno je gotovo milijun tona prometa roba da bi prošle godine taj broj pao na svega 355 000 tona. 

brodski-teret.jpg

 

 

Ukazuje to na nužnost oživljavanja željezničkog prometa kako bi se zadarsko gospodarstvo moglo nesmetano razvijati.  

 

S druge strane u posljednjih 5 godina udvostručen je broj prispjelih brodova u zadarski akvatorij, dok je promet putnika porastao za 16 posto, na 5,8 milijuna.

 

Zanimljivo je kako drastičan porast broja prispjelih brodova bilježe Božava, Ist i Sali, od 300 do 400 posto, što pokazuje sve veći interes nautičara za šire zadarsko područje.

prispjeli.jpg

 

 

 

Komentari