Hrvatski radio

Radio Zadar

11:08 / 05.06.2022.

Autor: Studio 4/HRT/IMS/V.G.

Avionski promet će se zbog COVID-a oporavljati do 2024.

Zrakoplov

Zrakoplov

Foto: HTV / HRT

Ponovno raste udio zrakoplovnog prometa, gotovo uništenog zbog pandemije. Stanje u tom sektoru, u programu HTV-a komentirao je Tonči Peović, stručnjak za zrakoplovni promet.

- Dogodila se jedna prijelazna faza u smislu povećanja traženja privatnih letova, tzv. aviotaksija. On se uglavnom obavlja privatnom mlažnjacima, ali i propelernim avionima. Te kompanije koje iznajmljuju svoje zrakoplove su tijekom COVID krize imale ekstremni rast, preko 400 posto iz razloga što putnici bogatijeg džepa nisu mogli letjeti s tradicionalnim prijevoznicima i taj segment prometa je doživio neočekivani rast. Danas gotovo da ne možete kupiti jedan zrakoplov koji bi mogao služiti kao i aviotaksi, rekao je Tonči Peović, stručnjak za zračni promet.


Zračni promet u svijet imao je pad od gotovo 70 posto, u nekim segmentima više, u nekim manje.


- Jedini broj koji je ostao isti kao i prije pandemije su domaći promet u Rusiji, Kini i SAD-u gdje su zbog veličine teritorija bili nemogući alternativni načina prijevoza. Očekuje se da bi se promet iz 2019. trebao vratiti negdje do 2024. Trebat će nam još dvije godine za povrat prometa. Velike će se štete pojaviti naročito kod avioprijevoznika koji dvije godine nisu letjeli, a imaju fiksne troškove. Te troškove netko treba nadoknaditi ili se oni moraju reprogramirati.


- Vidimo da su ovih dana ogromni redovi u europskim zračnim lukama kao posljedica privatnih pružatelja zemaljskih usluga ili zaštitnog pregleda koji za vrijeme COVID-a su morali reducirati radnu snagu da bi preživjeli krizu i sad ne mogu dati kvalitetu servisa tako da velike zračne luke u Europi imaju ogroman broj otkazanih letova zbog nemogućnosti pružanja usluga zemaljskog opsluživanja zrakoplova ili zbog nemogućnosti zaštitnog pregleda putnika što će polučiti dodatne probleme. Prijevoznici su željeli u ovoj godini vratiti veći dio prometa, ali to očito neće biti moguće zbog nedostatka kadra. Vraćanje kadra na tržište traži neko vrijeme, rekao bih najmanje šest mjeseci do dvije godine. Osjećat ćemo posljedice COVID-a, kako to predviđa Svjetska zrakoplovna organizacija, do 2024.


Više doznajte u videu:


Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.