Hrvatski radio

Radio Zadar

08:00 / 30.10.2016.

Autor: Jelena Tomac

Borba s vjetrenjačama

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Zašto zakoni dopuštaju da potrošači plaćaju usluge koje ne koriste, pitanje je koje muči mnoge. Marijan Brajinović od mjerodavnih je tražio odgovor. Na računima koje dobiva od zadarskog Vodovoda, cijena odvodnje i pročišćavanja vode obračunava se prema ukupnoj količini potrošene vode.

Smatra da bi te usluge trebao plaćati samo za onaj dio potrošene vode koji je otišao u septičku jamu odnosno za koji je stvarno potrebna odvodnja i pročišćavanje.

Kad imaš kuću i okućnicu, slavina je često odvrnuta - za zalijevanje vrta, uređivanje okućnice, punjenje bazena. Za sve to Marijan Brajinović u posljednje tri godine ukupno je potrošio 1035 kubika vode.

No on smatra da mu se previše naplaćuje za odvodnju i pročišćavanje. Pita se zašto mu se te stavke ne obračunavaju samo za onaj dio koji je otišao u septičku jamu.

Marijan Brajinović: Pa slušajte gospodo, to vi niste pročistili, to je čista krađa, vi meni uzimate novac koji vama ne pripada, netko se tu koristi tim a to ni u jednoj pravnoj državi ne bi prošlo.

Primjerice, od oko 4 000 kuna, koliko iznosi najveći račun iz ove godine, gotovo 1500 otpada na stavke koje se odnose na odvodnju i pročišćavanje.

Iz Vodovoda, koji ispostavlja račun, a dio naplaćenog novca koji se odnosi na otpadne vode prosljeđuje Odvodnji, odgovaraju da samo rade prema zakonu.

Tomislav Matek, direktor Vodovoda: Odluka Odvodnje uz suglasnost grada Zadra je da svi koji su priključeni na vodoopskrbu plaćaju naknade za odvodnju bez obzira da li su spojeni na septičke jame ili direktno na cijev vode. Po količini potrošene vode? Tako je i to piše u zakonu, gdje nemate mjerač ili je u kvaru da se odvodnja naplaćuje prema količini isporučene vode koja se mjeri na vodomjeru.

Isto tvrde i u Odvodnji. Cjenik usluga formiran je u skladu sa zakonskom regulativom, a prošao je i verifikaciju Vijeća za vodne usluge.

Ante Josip Šikić, direktor Odvodnje: Postoji zakonska regulativa na koji način se dolazi do te cijene, a to znači da smo mi društvo koje nije društvo osnovano s ciljem stvaranja dobiti, nego radi po načelu izbalansiranja i prihoda i troškova.

No, gospodin Marijan smatra da takva zakonska regulativa nije poštena.

Marijan Brajinović: Ako netko ima potrošnju recimo za navodnjavanje svog vrta on onda treba imati i jedno brojilo posebno brojilo za navodnjavanje vrta. To bi ja sutra ugradio. I zna se koliko tu protekne vode, to je 80-100 kubika koje sam potrošio na moj vrt i to mi je što ne smiju ovi naplatiti jer je to čista voda otišla opet u zemlju i opet će se negdje pojaviti na nekom drugom mjestu.

Iz Odvodnje poručuju da ta mogućnost postoji.

Ante Josip Šikić, direktor Odvodnje: Prije septičke jame ugradi jedan mjerač koji mora biti umjeren, vjerodostojan i u tom slučaju obračun može ići po količinama koje se ispuste u crnu jamu.u pravilu ljudi odustaju od takvih mjerača jer je izrazito kompleksno održavanje takvih mjerača.

Dodaju da Marijan Brajinović tri puta na godinu ima pravo na besplatno pražnjenje septičke jame i kažu da ni u jednoj stavki s računa nije zakinut. On se ne osjeća tako. Protiv zakonskih odredbi, koje smatra nepoštenima i nepravdenim, namjerava se i dalje boriti pred mjerodavnim institucijama.