Hrvatski radio

Radio Zadar

Cijene koje vas ne cijene

29.07.2015.

13:25

Autor: Žana Morović Rudić

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Dok neki na turizmu zarađuju, neki osiromašuju. Iduća priča ponavlja se uoči svake turističke sezone, kada namirnice u trgovinama, u morskim mjestima, vrtoglavo poskupe. Vjerojatno ste i sami primijetili kako je primjerice vaša omiljena kutija keksa ili pasta za zube skuplja nego prije dva mjeseca.

Posebno vas ljuti kada znate da su isti trgovinski lanci u svojim kontinentalnim dućanima zadržali stare cijene, dok na moru poskupljuju iz dana u dan. Možda u novčanicima imamo sve manje novaca, ali nam se čini da u nabijanju cijena, nikad nisu bili agresivniji. Može li se ikako doskočiti ovoj nepravdi za nas koji živimo u turističkim odredištima?

Kratko i jasno - pomoći nema kada su u pitanju pohlepni trgovinski lanci. Nema zakona koji bi priječio trgovce da isti proizvod različito cijene, pa ćete tako jednu namirnicu platiti puno jeftinije u varaždinskoj trgovini, nego zadarskoj, i to kod kada je u pitanju isti trgovinski lanac.

Smatramo da se radi o nekorektnom poslovanju, ali protiv takve prakse ne možemo ništa - unatoč tome što se građani vezano za ovu problematiku, svakodnevno tuže Udruzi za zaštitu potrošača, kaže Vlado Biljarski voditelj splitskoga savjetovališta. Da puno je takvih prigovora, čak nam se javljaju potrošači da su cijene u istom gredu znatno različite od dućana do dućana istog trgovinskog lanca.

Na pitanje - možemo li od Udruge od zaštitu potrošača očekivati da izradi zakonski prijedlog prema kojem bi se onemogućila takva praksa, Biljarski odgovara: Ne to je iluzorno, premda ne podržavamo takav način poslovanja. Imamo najnoviji primjer da Lidl koji je formirao iste cijene u svim svojim trgovinama u Hrvatskoj koristi takvu praksu kao dobar marketinški potez, kao konkurentsku prednost.

Potrošači prigovaraju na sve trgovinske lance, koji su osjetno podigli cijene u turističkoj sezoni. Praksa koja se ponavlja iz godine u godinu, osiromašenim građanima, sve je bolnija. Trgovci ne mare znajući da svaka roba ima kupca - i tako u krug, koji se ne prekida ni u zimskim mjesecima, jer nakon turističke sezone cijene se ne vraćaju na one stare. Akcije kada pojedine proizvode povoljnije prodaju također treba shvatiti kao marketinški trik. No, kome ćemo ostaviti svoj novac, nama je na izbor, a jedina preporuka, ako smatrate da pojedini trgovinski lanci ne posluju korektno - ne kupujte kod njih!

 

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.