Hrvatski radio

Radio Zadar

Crni je petak - najavama sniženja već nas tjednima obasipaju, a iz udruga potrošača pozivaju na oprez

25.11.2022.

12:04

Autor: A.Perica/M.Milin/HRT Radio

Ilustracija - počeli Black Friday popusti

Ilustracija - počeli Black Friday popusti

Foto: Neva Zganec / Pixsell

Zapravo smo svjedoci svih ovih godina da od tih visokih popusta, popusti su od 20 do70,80,90 posto, najmanje ima tih visokih popusta i najčešće je to onda sniženo ono što ne bismo uzeli ni da nam se poklanja - upozorava Ana Knežević iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača ističući pri tom novinu iz novog Zakona o zaštiti potrošača: Pored toga popusta u postotku mora biti izražena i snižena cijena i u kunama i u eurima i mora biti najniža cijena u zadnjih 30 dana i u kunama i u eurima.

Crni je petak - dan trgovačkih popusta i neslužbeni početak predblagdanske kupovine. Najavama sniženja i akcijskih ponuda trgovci nas već tjednima obasipaju. No iz potrošačkih udruga upozoravaju na oprez. 

Posljednji petak u studenom u potrošačkom je svijetu poznat i kao Black Friday - Crni petak. Trgovci nude popuste no pri tom se ne ograničavaju samo na jedan dan. Crni petak tako postaje Crni vikend, pa Crni tjedan, a na kraju će ispasti Crni studeni. Mnogima se već dugo crni pred očima svaki put kad posegnu u kućni budžet i mrak na oči pada od tobožnjih sniženja pa će tako jedan naš slušatelj reći:

                                           Uz njihove velike popuste koje oni naglašavaju opet su cijene veće nego recimo u Italiji, a da ne govorimo u Njemačkoj, kozmetika svakodnevna koju koristimo di su cijene tako smiješne u odnosu na nas…E, tu sad dolaze ne trgovci maloprodaja nego veletrgovci, uvoznici itd. tako da ja, eto imam sriću malo putujem, pa doma jedino ako mi šampon ostane kupim…

Iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača pozivaju na oprez:

                                            Zapravo smo svjedoci svih ovih godina da od tih visokih popusta, popusti su od 20 do70,80,90 posto, najmanje ima tih visokih popusta i najčešće je to onda sniženo ono što ne bismo uzeli ni da nam se poklanja - upozorava Ana Knežević iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača ističući pri tom novinu iz novog Zakona o zaštiti potrošača: Pored toga popusta u postotku mora biti izražena i snižena cijena i u kunama i u eurima i mora biti najniža cijena u zadnjih 30 dana i u kunama i u eurima.

Sociolog Sven Marcelić smatra kako su se u potrošačkoj groznici u susret božićnim blagdanima pomiješale dvije stvari – zbližavanje uz naklonost koja se pokazuje darovima s jedne strane i vrlo jasna ekonomska računica trgovaca s druge:

                                            To je nešto što je vrlo jasan refleks potrošačkog društva, dakle postoje zalihe, postoje neprodani proizvodi, naprosto se treba otvoriti prostor za nove kolekcije koje će se prodavati po skupljim cijenama, koje će naravno donijeti potpuno nove stilove i to je ono što treba razumijevati u potrošačkom društvu.

Iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača skreću pozornost i na oprez kod Internet-kupovine. Trgovac mora na mrežnoj stranici imati naveden naziv i adresu, telefonski broj i e-adresu, kao i informacije o dostavi robe, pravu na reklamaciju i povrat robe.


Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.