Hrvatski radio

Radio Zadar

eVisitor - muke oko prijave i odjave turista

06.05.2016.

17:41

Autor: Žana Morović Rudić

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Prvi jači proljetni val turista pokazao je brojne komplikacije u korištenju novoga informacijskoga sustava za prijavu gostiju. Opsežna dokumentacija koja se traži od korisnika, gubitak dijela prihoda od boravišne bristojbe - najčešći su prigovori.

Gubitak od 250 do 300 tisuća kuna u blagajni Turističke zajednice Pakoštane najavljuje direktorica Danijela Vulin:

       Velik broj ljudi još uvijek nema sređenu dokumnetaciju. Oni će naravno moći prijaviti goste, ali mi nećemo moći naplatiti boravišnu pristojbu – kaže Vulin.

I direktor Turističke zajednice otoka Vira Šime Vučetić dijeli mišljenje kako je sustav prekompliciran. U sustav e-visitor moraju se unijeti i sve kuće odnosno stanovi za odmor:

       Kad vi tražite od vikendaša vlasnički list i kupoprodajni ugovor, pa dok skenirate osobnu, uzmete podatke od svih koji borave u vikendici, to nam jako puno vremena oduzima. Mislim da ćemo imati puno problema s obzirom da je Vir vikendaška destinacija.

U turističkoj zajednici Ugljan zadržali su stari informatički program i stari način prijave turista, kaže direktorica TZ Ugljana Dražena Strihić:

       Nama je kompjutorski programer prilagodio naš stari sustav novoj aplikaciji e-visitor, tako da iznajmljivači prijavljuju svoje goste kao i do sada, a mi onda šaljemo te podatke u sustav e-visitor.

Vodeći ljudi lokalnih turističkih zajednica smatraju kako je ova godina trebala biti prijelazna, a obvezu prijave putem e-vizitora uvesti tek dogodine.

       Danijela Vulin: Bit će tu još puno problema. Većina iznajmljivača su stariji ljudi. Pokušat ćemo pomoći, kupili smo i laptop, a djelatnice u TZ-u će se truditi pojasniti im korištenje ovog novog informacijskog sustava, korak po korak.

       Šime Vučetić: Uočili smo da je aplikacija spora. Ne znam kako će biti u špici turističke sezone, u kada se gosti budu izmjenjivali...

       Dražena Strihić: Najveći problem je neinformiranost. Edukacija je trajala samo jedan dan. Što možete naučiti u jedan dan?!

Moramo se naoružati strpljenjem, zaključuje Marija Dejanović direktorica Turističke zajednice grada Nina. 

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.