"To je graf s omjerom novih rezervacija i otkazanih rezervacija na razini dana. Dana 24. svibnja smo prvi put otkad je kriza eskalirala imali probijanje vrijednosti „trackera” od 1. To znači da je to bio dan kada je prvi put broj novih rezervacija premašio broj otkaza postojećih rezervacija."
Posljednjih dana bilježi se lagani oporavak turističkih rezervacija iako je to sve skupa još daleko od prošlogodišnjih brojki. Nije riječ ni o kakvim predviđanjima već o egzaktnim brojkama koje evidentira Rentlio Trend Tracker, alat softverske tvrtke zadarskog STEM poduzetnika Marka Mišulića.
U jeku potpune gospodarstvene Rentlio je kreirao alat kojim je odlučio pomoći svojim korisnicima; iznajmljivačima objekata – time što im je omogućio način da prate oporavak turističkog tržišta. Ono što će vidjeti svatko tko na internetu potraži Rentlio Trend Tracker jest graf koji se odnosi na smještajne jedinice kojima Rentlio pruža softversku podršku, a to je 7 tisuća smještajnih jedinica od kojih se 70 % nalazi u Hrvatskoj. A brojke na grafu kazuju sljedeće:
To je graf s omjerom novih rezervacija i otkazanih rezervacija na razini dana. Dana 24. svibnja smo prvi put otkad je kriza eskalirala imali probijanje vrijednosti „trackera” od 1. To znači da je to bio dan kada je prvi put broj novih rezervacija premašio broj otkaza postojećih rezervacija.
Nove rezervacije polagano nadilaze otkazane. Suprotnost stanju sredinom ožujka, kaže Mišulić:
Dana 17. ožujka je bilo čak 20 puta više otkazanih rezervacija nego novih rezervacija. Svakako valja naglasiti da je taj prvi val otkaza, koji se događao u ožujku i travnju, bio za boravke u prvom dijelu godine.
Sada se rezervira smještaj za udarni dio sezone i zato ima mjesta za umjereni optimizam. Naime, iako je broj novih rezervacija nadmašio broj otkazivanja tek nedavno, i to se još uvijek ne događa dan za danom, vidljiva je uzlazna putanja. Ipak to je još uvijek daleko od normalnog stanja:
U normalnoj godini je vrijednost tog „trackera” 2. To znači da u regularnom danu normalne godine imate dvostruko više novih rezervacija nego otkaza postojećih rezervacija.
Mišulić ističe kako je riječ o provjerenom alatu čiju točnost potvrđuju i u komunikaciji sa svojim klijentima. Hrvatski turizam se tako stidljivo oporavlja iako je još daleko od normalne godine. Ovu će trebati preživjeti, a u sljedećoj se nadati najboljem.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.