Kako u predsezoni i posezoni u Dalmaciju privući nove goste dubljeg džepa i što je to turizam posebnih interesa - neke su od središnjih tema međunarodne konferencije koja je okupila 50-ak domaćih i stranih turoperatora i predstavnika putničkih agencija.
Konferencija se već drugu godinu organizira u Splitu, a za nas je zanimljiva jer uključuje obilazak zadarskog područja i provjeru ponude koja bi trebala zadovoljiti takav profil gostiju.
Govorimo o turizmu posebnih interesa, o gostima koji traže individualni pristup - kaže nam u ime organizatora konferencije - Udruge destinacijskih menadžment kompanija Dalmacije Dragan Kostadinović: Govorimo malim grupama koje traže kvalitetu, doživljaj, vozača, hotele visoke kategorije, njima nije problem potrošiti 3, 4 tisuće eura za sedam dana.
Ponuda se prije svega oslanja na gastronomiju, aktivni turizam i kulturu. Dalmacija je to prepoznala - svake godine ta je ponuda sve bogatija, vidljivo je to i na zadarskom području - kaže Kostadinović: Sjetite se kako tu prije desetak godina nije bilo ni raftinga na Zrmanji, tu su Kraljevski vinogradi, u Zadru se otvaraju kvalitetni restorani..
Preduvjet svega je i dobra povezanost zračnim linijama.
To nam naglašava direktorica jedne velike tvrtke iz Poljske koja se posvetila organizaciji kongresa. U Hrvatskoj su za sada radili samo u Dubrovniku, no upoznata je kako je i Zadar povezan s direktnim letovima iz Poljske. Moji klijenti traže ponudu u kojoj mogu birati, primjerice da im se ručak iz restorana može servirati i na nekom drugom, njima zanimljivom mjestu, da im se nudi autohtona hrana.
Tu govorimo o takozvanom «tailor-made» turizmu gdje klijent izrazi svoju želju gdje želi provesti odmor, a nakon čega se osmišljava individualni program prilagođen tim željama u detalje.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.