Hrvatski radio

Radio Zadar

Kaljani nakon Japana tunom osvajaju i Ameriku

27.01.2017.

15:55

Autor: HRT centar Zadar

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Na svečanoj gala večeri u sklopu „Tuna, Sushi & Wine festivala“ iduće subote, zadarskoj javnosti bit će predstavljen prestižni domaći gastronomski brend –ToroCro Maguro. Riječ je o gastro proizvodu od tune kojega je tvrtka „Kali tuna“ posljednjih 11 mjeseci uspješno promovirala u Japanu.

Ovaj proizvod je nakon uspjeha na azijskom već krenuo prema najvećem mogućem tržištu – Sjedinjenim Američkim Državama, javljaju iz zadarske Turističke zajednice:

Početna ideja o stvaranju prepoznatljivog i brendiranog proizvoda čija je iznimna kvaliteta potvrđenu certifikatom prehrambenog Instituta u Bruxellesu za izvrsnost, došla je od vlasnika tvrtke Jiro Kambea, nakon čega su zaposlenici „Kali tune“ razradili strategiju i stvorili novi proizvod za tržište.     

     Danas, nakon plasmana našeg proizvoda čiju tržišnu sudbinu prvi put možemo precizno pratiti, u Kali tuna osjećamo ponos i zadovoljstvo. Svi smo sudjelovali u kreiranju brenda i njegovoj proizvodnji, pa je on u pravom smislu naš zajednički proizvod, kaže Tanja Dragaš, prokurist kompanije i osoba zadužena za financijsku priču „Kali tune“.  

Još od osnutka 1996. godine kada je „Kali tuna“ bila prva tvrtka za uzgoj tuna na Mediteranu do današnje posebnosti u procesu uzgoja tuna – kroz ulov tuna od 8 kilograma do 30-mjesečnog uzgoja kada dosežu prosječnih 70-75 kilograma – poduzeće sa sjedištem u Kalima ponovno je napravilo pionirski pothvat. Prvo, kreiranjem posebnog marketinškog proizvoda koji je svoje mjesto pronašao na najekskluzivnijoj i najvećoj ribljoj tržnici na svijetu u Tokiju i drugo; kampanje koja će ToroCro Maguro plasirati ljubiteljima tune i vrhunskog sushija na zapadnoj i istočnoj američkoj obali. A u tom velikom poslu „Kali tuna“ ima jednako velike ili jake tržišne adute.  

Tako je proizvod „Kali tune“ prijavljen na Institut za ocjenjivanje kvalitete prehrambenih proizvoda u Bruxellesu čiju su procjenu vršili vrhunski kuhari iz najboljih europskih restorana s Michelinovim zvjezdicama. Od mogućih 100 bodova za teksturu, izgled, okus i miris, tuna tvrtke „Kali tuna“ dobila je sjajnih 96 bodova i prestižni međunarodni certifikat izvrsnosti s tri zlatne zvjezdice. Drugim riječima, najbolju moguću preporuku za svjetsku promociju.

            To je procjena koja svjedoči o superiornosti i kvaliteti naše tune, a napravili smo i vlastito istraživanje. U laboratoriju smo testirali kvalitetu mišića divlje i naše uzgojene tune i rezultati su pokazali kako je naša tuna iz uzgoja daleko bogatija nezasićenim omega masnim kiselinama te drugim bitnim pokazateljima kvalitete mesa, govori Neven Cinoti, tehnolog kompanije zadužen za istraživanje i razvoj. Cinoti preciznije objašnjava razloge:

„U prehrani tuna koristimo sitnu plavu ribu, dakle ništa izvan onoga što tune inače jedu. Nema dodataka prehrani, nema aditiva, pa se naše tune kroz uzgoj zapravo hrane istovjetno ili čak bolje i redovitije nego u divljini“.

Upravo je prisustvo što veće količine nezasićenih masnih kiselina u tuni ono što japansko i, općenito, tržište sushija traži, jer je takva masnija tuna idealna za sushi i kao takva naročito cijenjena u kulturi koja proizvodi sushi već tisuću godina.     

„Japanci ne cijene previše način na koji se tuna konzumira na Mediteranu. Njihova tuna mora biti masna i sirova, jer onda se u sushiju topi u ustima“, opisuje Dragaš nijanse gurmanske zahtjevnosti na inozemnom tržištu tune i sushija. A to je poanta sadržana u samom nazivu proizvoda ToroCro Maguro: predstavlja uzgojenu tunu iz Hrvatske, odnosno njezin najmasniji proizvodni dio, ili najjednostavnije rečeno – tuninu pancetu.

 

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.