Hrvatski radio

Radio Zadar

Malo ili veliko poskupljenje?

29.04.2013.

15:01

Autor: Zrinka Grancarić

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Od 15. lipnja na brzobrodskim linijama prema otocima poskupljuje cijena karata. Ministarstvo pomorstva stava je da poskupljenje nije visoko, s tim se ne slažu ni putnici ni brodari.

Ove godine u državnom proračunu predviđeno je 30 milijuna kuna manje za potpore brodarima na brzobrodskim linijama, kojima uskoro istječu i ugovori za koncesije. Natječaj za koncesije objavljen je početkom travnja i predviđa manje iznose potpore.

Igor Butorac, pomoćnik ministra za pomorstvo, ističe da se cijene na brodskim i trajektnim linijama ne mijenjaju, da se cijena karte za otočane na brzobrodskim linijama nisu mijenjale od 2001. godine, smatra da nove cijene nisu toliko drastično više.

Konkretno recimo na liniji Zadar - Rivanj cijena karte za otočane se povećava s 11 na 13 kuna, a za sve nas ostale koji nismo otočani onda ide, ako preračunamo, na 4 eura. Usporedbe radi cijena na toj udaljenosti od oko deset nautičkih milja u Italiji iznosi između osam i devet eura. - rekao je Butorac.

Poskupljenje putovanja na brzobrodskim linijama najviše će osjetiti svi oni koji na otoke putuju gotovo svaki vikend, radi rodbine ili odmora, a nemaju prebivalište na otoku. O novim cijenama Mirjana Šarin direktorica zadarske agencije Mia Tours kaže:

Po mom mišljenju poskupljenje je veliko. Konkretno na našoj liniji koju sad održavamo Zadar - Olib - Silba - Premuda dosadašnja cijena karte u sezoni je iznosila 30 kuna, a ubuduće bi trebala biti 50. Za otočane je iznosila 16 kuna, ubuduće 30. Jedna četveročlana obitelj će ubuduće za jedan vikend izdvojiti 400 kuna za povratnu kartu - rekla je Šarin.

Putnici koje smo jutros zatekli u zadarskoj gradskoj luci ogorčeni su najavom poskupljenja:

Mislim da je to katastrofa i za otoke i za otočane. Umjesto da se ova država brine o otocima, da ih subvencionira, da vraća žitelje na otoke, ona na ovaj način do kraja uništava otoke, jednostavno ne dozvoljava da se razvijaju, nego da opstanu u ovom obliku u kojem sad postoje.

Od pet brzobrodskih linija u zadarskom akvatoriju cijene se neće mijenjati samo na liniji Zadar - Sali. Natječaj za koncesije otvoren je do devetog svibnja, ugovori s novim koncesionarima potpisat će se do kraja lipnja i važit će do kraja 2016. godine, nakon čega će se na slijedeći natječaj moći javiti i brodari iz drugih zemalja Europske unije.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.