Hrvatski radio

Radio Zadar

Možemo li produljiti sezonu letenja?

26.09.2016.

14:22

Autor: Kristina Dukić

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Zadarska zračna luka ljeti povezana s 26 europskih gradova uskoro će utonuti u zimski san. Početkom studenog prestaju voziti niskotarifne kompanije koje dovode znatan broj gostiju na zadarsko područje. Istražili smo može li se sezona letenja produljiti na cijelu godinu.

Zračna luka Zadar od svibnja bilježi stalno povećanje broja putnika. Do kraja sezone očekuju rekordnih 500 tisuća.
Na zračnoj luci zatekli smo goste iz raznih zemalja:

- Idemo na jedrenje koje organizira jedna njemačka agencija.
- Moja djevojka je prošle godine posjetila Zadar i oduševila se. I ja isto očekujem.
- Društvo me iznenadilo ovim putovanjem. Ne znam ništa o gradu, ali očekujem mnogo dobre zabave.

Zadar je posljednjih godina kao odredište jako vezan upravo uz goste koji dolaze avionom.

25% ukupnih gostiju koji posjete Zadar dođu putem niskotariofnih letova. Ako ubrojimo još i redovne letove onda je to 35%. - navodi Ante Rados , direktor Turističke zajednice Grada Zadra.

Zrakoplovima, uglavnom niskotarifnih operatera, Zadar je izravnim linijama povezan s cijelom europom. Irski avioprijevoznik Ryanair drži 60 posto putničkog prometa i popunjenost im je izvrsna. Desetog studenog odletjet će posljednji avion, a Zadar će do travnja ostati na jednoj liniji na dan i to prema Zagrebu. Produljenje sezone niskotarifnih letova, značilo bi i produljenje turističke sezone, ali i povećanje iznosa tzv. udruženog oglašavanja.

Oni imaju takav sistem poslovanja da se preko marketinškog oglašavanja pojedinih regija kao što su Zadar i Zadarska županija pojavljuju na njihovim stranicama i to je poseban dio priče i vezi Ryanaira koja se plaća. - objašnjava Irena Ćosić, direktorica Zračne luke Zadar.

Što je veći broj linija, veći je i iznos plaćene reklame koja bi trebala osigurati popunjenost. Niskotarifnom avioprijevozniku to je najvažniji kriterij održavanja linija. Trebalo bi, smatraju turistički djelatnici, razraditi i model udruženog oglašavanja.

Mislim da nije dovoljno osviještena priča da je to problem koji se treba rješavati sustavno kao što su plaćanja raznih drugih pristojbi. - ističe Dejan Golem, dopredsjednik Sekcije obiteljskog smještaja HGK Zadar.

No ništa bez dobro osmišljene turističke ponude koja će goste privući i zimi.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.